Lexus LF-A vs. Ferrari 599 HGTE [wideo]

Oto przed nami walka białych tytanów. Naprzeciw siebie stają dwa piękne, mocne i co najważniejsze szybkie auta z dwóch różnych światów. Z jednej strony futurystyczny Lexus LF-A z silnikiem V10, z drugiej nieco bardziej klasyczne Ferrari 599 z pakietem HGTE i 12 cylindrami w układzie V.

Lexus LF-A vs. Ferrari 599 HGTELexus LF-A vs. Ferrari 599 HGTE
Bartosz Pokrzywiński

Oto przed nami walka białych tytanów. Naprzeciw siebie stają dwa piękne, mocne i co najważniejsze szybkie auta z dwóch różnych światów. Z jednej strony futurystyczny Lexus LF-A z silnikiem V10, z drugiej nieco bardziej klasyczne Ferrari 599 z pakietem HGTE i 12 cylindrami w układzie V.

Wysłannicy amerykańskiego magazynu Car and Driver wybierają się do Walii, aby sprawdzić czy 2 cylindry naprawdę robią różnicę. Lexus LF-A napędzany jest silnikiem V10 o pojemności 4,8-litra. Jednostka ta generuje moc 552 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego. W rezultacie ważący 1480 kilogramów pojazd przyspiesza do pierwszej setki w 3,7-sekundy.

Z drugiej strony mamy Ferrari 599 HGTE z silnikiem V12 o mocy 620 koni mechanicznych i 608 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, Ferrari powinno być znacznie szybsze od Lexusa, tymczasem włoskie auto rozpędza się do setki w dokładnie takim samym czasie jak LF-A - 3,7-sekundy. Które GT jest lepsze?

Pakiet HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione) zamienia typowe GT, jakim jest zwykłe 599 GTB Fiorano, w auto dające ogromną przyjemność z jazdy również na torze wyścigowym. Za 17 123 funty w Ferrari montowane są twardsze sprężyny obniżające nadwozie o 10 mm, lżejsze felgi oraz układ wydechowy, który wydaje rasowy, sportowy dźwięk.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy