Lans Rover – Startech Defender 110 2.4 dT4 Series 3.1 Concept (2012)

Powołana do tuningu amerykańskich samochodów firma Startech na salonie tuningowym w Essen zaprezentowała swoje możliwości na przykładzie terenowego Land Rovera Defendera.

Obraz
Olgierd Lachowski

Dokładnie rzecz ujmując, Startech powstał z inicjatywy Brabusa jako przedsiębiorstwo, które miało się zajmować tuningiem samochodów amerykańskiej części koncernu DaimlerChrysler. Jak wiadomo, jakiś czas temu Niemcy porzucili Amerykanów, bo za dużo kosztowało ich utrzymywanie tego związku – tak twierdzi Daimler, a Startech nastawił się na modyfikowanie nie tylko amerykańskich pojazdów.

Obraz

Tuner z Bottrop bardzo lubi przerabiać maszyny Land Rovera, czego wyraz dał już niejednokrotnie. Na salonie samochodowym w Essen Startech zaprezentował prototyp modelu Defender 110 z ekskluzywnym i jednocześnie dziwnym wyposażeniem.

Jak widać na zdjęciach, mechanikom firmy tuningowej nie przyszły do głowy głupoty w postaci odterenowienia Defendera. Samochód ma całkowicie seryjne zawieszenie, które zachęca do wykorzystania go w terenie. Pewien problem mogą stanowić opony Yokohama o rozmiarze 265/60 R 18, które nie są specjalistycznymi gumami do jazdy poza drogami utwardzonymi. Za to dają w miarę niezły komfort jazdy i bezpieczeństwo na asfalcie. Opony założono na stalowe 18-calowe felgi, które swoim stylem w zamyśle tunera mają nawiązywać do klasycznych obręczy Land Rovera.

Obraz

Startech zainstalował większe zewnętrzne lusterka, które ułatwią kierowcy manewrowanie samochodem. Drugim elementem ułatwiającym jazdę – konkretnie cofanie – jest kamera umieszczona nad tylnymi drzwiami. Z kolei w zajmowaniu miejsc w środku i opuszczaniu Defendera pomogą metalowe stopnie, które też w pewnym stopniu chronią nadwozie auta przed uszkodzeniami.

Po wejściu do środka, szczególnie z przodu, może okazać się, że wcale nie siedzi się zbyt wygodnie. Winne temu będą kubełkowe fotele, które - nie wiadomo dlaczego - tuner wcisnął do Defendera. Nie są w tym wozie ani przydatne, ani ładne. Brakuje jeszcze tylko szelkowych pasów bezpieczeństwa. Z tyłu na szczęście jest trochę lepiej, tzn. lepiej, dopóki nie zajrzy się do bagażnika, w którym jest… dyskoteka.

Obraz

Znajdują się tam (zresztą nie tylko tam) głośniki systemu muzycznego przygotowanego przez Sony. Japończycy dorzucili też odtwarzacz o rozmiarze 2 DIN, który wkomponowano w deskę rozdzielczą oraz konsolę PS3, a także dwa ekrany przymocowane do pleców przednich foteli. Są też oczywiście słuchawki dla pasażerów tylnej kanapy. Moim zdaniem zabrakło jeszcze odstraszającej radary płyty kompaktowej pod lusterkiem lub ewentualnie włochatych kostek i złotych firanek w oknach.

Wróćmy jeszcze do deski rozdzielczej, którą w dużej części obszyto skórą. Tym samym materiałem pokryto kierownicę i siedzenia. Z kolei podsufitka wykonana jest z Alcantary.

Obraz

Obecnie nabywcy seryjnego Defendera nie mają zbyt dużego wyboru w kwestii silników. Producent montuje tylko jeden motor. Jest to 2,4-litrowy turbodiesel (na brytyjskiej stronie Land Rovera znajduje się informacja, że to silnik 2,2-litrowy – wkradła się najwyraźniej literówka) o mocy 122 KM przy 3500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm przy 2000 obr./min. Startech nie tknął jednostki napędowej, więc nadal rozpędza ona terenówkę do 132 km/h.

Jak przystało na prawdziwy samochód do jazdy w ekstremalnym terenie, Land Rover Defender został fabrycznie wyposażony w reduktor, który znacznie rozszerza zakres 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Napęd jest przekazywany rzecz jasna na wszystkie koła.

Obraz

Concept Startecha to taki miszmasz terenowego samochodu z produktami kretyńskiego programu „Pimp Maj Rajd” – a szkoda. Gdyby tuner darował sobie cały ten zestaw muzyczny i kubełki, to ta maszyna prezentowałaby się naprawdę interesująco. Niestety, wyszedł Lans Rover.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2401 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 122 KM przy 3500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 50,81 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 2000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna z reduktorem
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18″
  • Koła tylne: 18″
  • Opony przednie: 285/60 R 18
  • Opony tylne: 285/60 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2062 kg
  • Stosunek masy do mocy: 16,90 kg/KM
  • Długość: 4641 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 2029 mm
  • Rozstaw osi: 2789 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 132 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/28] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż