Lamborghini potwierdza produkcję SUV-a w 2018 roku

Lamborghini wydało oficjalne oświadczenie dotyczące produkcji SUV-a.

Lamborghini UrusLamborghini Urus
Mariusz Zmysłowski

W 2012 roku Lamborghini pokazało sensacyjny samochód koncepcyjny - model Urus. Był to SUV o sportowej sylwetce i agresywnych kształtach, charakterystycznych dla włoskiej marki. W konstrukcji wykorzystano włókno węglowe, by zapewnić autu niską masę. Pod maskę trafił 592-konny motor V10 o pojemności 5,2 l. To jednostka znana między innymi z Gallardo.

W 2013 roku Stephan Winkelmann potwierdził, że Urus trafi do produkcji. Byłby to pierwszy SUV Lamborghini od czasów LM002. Plotki mówiły, że produkcja będzie się odbywać poza Sant'Agata Bolognese. Później Włosi wycofali się z tej decyzji. We wszystkich rozmowach najważniejsze osoby z Lamborghini ewidentnie nie były przekonane nie tylko kiedy, ale czy w ogóle w najbliższym czasie zobaczymy w produkcji SUV-a tej marki.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Teraz w oficjalnym oświadczeniu Włosi poinformowali, że SUV Lamborghini wejdzie do produkcji w 2018 roku. Poprzedzi to znaczny rozrost firmy. Obecne zakłady mają 80 tys. metrów kwadratowych. Mają się one rozrosnąć do 150 tys. Wzrośnie też liczba pracowników. Lamborghini zatrudni 500 dodatkowych osób. W sumie inwestycje pochłoną setki milionów euro (dokładna suma nie została podana).

Dlaczego Włosi jednak zdecydowali się wejść do segmentu luksusowych SUV-ów? Odpowiedzią jest rynek wschodni, w tym przede wszystkim Chiny. Obecnie w Państwie Środka motoryzacja nieco zwolniła, a prawdziwy kryzys pojawił się w segmencie sedanów. Wciąż dynamicznie rośnie jedynie rynek SUV-ów.

Warto tu przypomnieć, że Lamborghini należy do Grupy Volkswagena. Dzięki dwóm nowościom Niemcy zapchają każdą niszę w rynku SUV-ów. Do dyspozycji klientów będzie Volkswagen Touareg, wyżej pozycjonowane Audi Q7, ultraluksusowy SUV Bentleya, będące miksem luksusu i sportu Porsche Cayenne oraz sportowy SUV Lamborghini. Każdy znajdzie coś dla siebie. VAG musi się pospieszyć, zanim wyprzedzi go Fiat ze swoimi ambitnymi planami dla Alfy Romeo i Maserati.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić