Lamborghini Asterion LPI 910-4 [aktualizacja]

Pierwszy raz po longitudionale posteriore w nomenklaturze pojawiła się litera I. Oznacza Ibrido.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

O tym, że nowa maszyna z Sant'Agata Bolognese będzie dysponować jednostką spalinową i trzema silnikami elektrycznymi było wiadomo już wcześniej. Sugerowała to nazwa tego sportowca. Asterion oznacza bowiem mityczną hybrydę człowieka i byka. Cały układ napędowy składa się z silnika V10 zaczerpniętego z Huracána wraz z 7-biegową przekładnią i wyżej wspomnianych trzech jednostek zasilanych prądem. Całość generuje 910 KM. Ta moc pozwala osiągnąć nowemu dziecku Lamborghini 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. Prędkość maksymalna zgodnie z danymi producenta wynosi 320 km/h. A to wszystko w maszynie, która teoretycznie jest osiągnąć średnie spalanie na poziomie 4,2 l/100 km.

Obraz

Według producenta ta superhybryda jest w stanie przejechać 50 km wyłącznie na zasilaniu elektrycznym jako auto przednionapędowe. Pytanie tylko: czy w ogóle będzie miała okazję to zrobić? Na razie mamy do czynienia z dwumiejscowym konceptem o kształcie przypominającym legendarną Miurę. Ten drobny sportowiec mocniejszy od flagowego Aventadora teoretycznie jest potencjalnym konkurentem McLarena P1, Porsche 918 Spyder i LaFerrari, chociaż prawdopodobnie jest najmniejszy z całej tej kawalkady superhybryd. Nie oznacza to wcale małej ceny. Jeśli Asterion wejdzie do produkcji za tak wyglądające, ponad 900-konne auto Lamborghini będzie miało prawo żądać ogromnych pieniędzy.

[aktualizacja 6 października]

Lamborghini zaprezentowało wideo przedstawiające działanie hybrydowego napędu Asteriona. Najciekawszy jest tutaj fakt, że jeśli samochód jedzie wyłącznie na napędzie elektrycznym, moc jest przekazywana jedynie na przednie koła. Dopiero uruchomienie benzynowego V10 gwarantuje napęd na obie osie.

Lamborghini Asterion hybrid concept

Dodatkowo kilka ciekawych informacji udało się zdobyć dziennikarzom Maxima. Stephan Winkelmann przyznał, że na razie Lamborghini nie jest zainteresowane produkcją hybrydy. Właściwie sam dyrektor włoskiej marki nie lubi tego typu pojazdów. Dlatego Lamborghini Asterion jest jedynie sposobem na pokazanie możliwości technologicznych, a niektóre z rozwiązań, jakie w nim zostały zastosowane zostaną wprowadzone w produkcyjnym Urusie. Winkelmann stwierdził, że chętniej zobaczyłby maszynę ze stylistyką Asteriona niż z jego napędem.

Lamborghini Asterion LPI 910-4 - oficjalna galeria zdjęć producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯