Krzysztof Hołowczyc wraca na Dakar przy wsparciu polskiej firmy. Plany są śmiałe

Po siedmiu latach od ostatniego startu w Dakarze, Krzysztof Hołowczyc oficjalnie ogłosił wielki powrót. Polski kierowca zamierza wystartować w pustynnym rajdzie w 2024 roku. Wspomoże go polska firma z branży rolnictwa i biotechnologii.

Krzysztof Hołowczyc, Jarosław Peczka i Łukasz KurzejaKrzysztof Hołowczyc, Jarosław Peczka i Łukasz Kurzeja
Źródło zdjęć: © Autokult | Aleksander Ruciński
Aleksander Ruciński

Załoga Hołowczyc/Kurzeja zamierza wystartować w Radzie Dakar 2024. Polacy pojadą terenowym mini przygotowanym przez niemiecki zespół X-raid. Auto jest już w ostatniej fazie rozwoju. Powinniśmy zobaczyć je w grudniu.

W następnych miesiącach Polacy wyjadą na rajdowe szlaki Pucharu Baja, który sam w sobie będzie ogromnym sportowym wyzwaniem, ale i poligonem doświadczalnym przed ostateczną próbą na Dakarze.

Warto odnotować, że terenowe mini Hołowczyca będzie napędzane dieslem. W dobie wszechobecnej elektryfikacji, taki wybór może dziwić, ale sam Hołek nie ukrywa, że wciąż widzi przyszłość w silnikach tłokowych.

Jarosław Peczka, Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja
Jarosław Peczka, Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja © Autokult | Aleksander Ruciński

Podobne podejście ma firma Procam i jej partnerzy - Bio-Gen i Bio-Lider. To firmy działające w obszarach rolnictwa oraz biotechnologii, które widzą przyszłość także w biopaliwach. Jak deklaruje prezes, Jarosław Peczka, z możliwością zastosowania nie tylko w motorsporcie.

Podczas konferencji prasowej nie brakowało entuzjazmu zarówno ze strony Peczki, jak i sportowców. Sponsor i załoga zdecydowanie nadają na tych samych falach i są pewni sukcesu. To dobra prognoza na przyszłość. Nie pozostaje więc nic innego, jak trzymać kciuki za upragnione zwycięstwo w Dakarze.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥