Kot w wersji cabrio ostrzy pazury – Arden XKR-S Convertible AJ 20 R-S (2013)

Niemiecki Arden to specjalista od modyfikacji Jaguarów. Najnowszy kot, któremu tuner naostrzył pazury to model XKR-S w wersji kabriolet. Luksusowe auto ma teraz nie 550, a aż 645 KM mocy.

Obraz
Olgierd Lachowski

XKR-S to najmocniejszy w historii drogowy Jaguar, który mocą swojego silnika przebija nawet legendarnego XJ 220. Oczywiście moc to nie wszystko, czego dowodem jest właśnie XKR-S, który jest mocny, ale osiągami supersportowca sprzed 20 lat jednak nie przebija. Brytyjczycy wprowadzili nawet do produkcji XKR-S z nadwoziem typu kabriolet, a wszystko po to, żeby zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

To, że XKR-S jest najmocniejszym produktem w katalogu Jaguara nie znaczy wcale, że ten wóz nie może być jeszcze mocniejszy, co udowadnia zajmujący się od lat tuningiem Jaguarów Arden.

Zacznijmy od najsłabszego punktu AJ 20 RS, którym jest nadwozie. Nie chodzi o oryginalną karoserię, ale o to, co dodali Niemcy. Przebudowali oni przedni zderzakospojler, dołożyli listwy na progi oraz nakładkę na tylny zderzak. Moim zdaniem auto można śmiało pozostawić bez zmian wizualnych, nawet więcej – spróbować usunąć fabryczny spojler z pokrywy bagażnika, który zaburza sylwetkę tego wozu.

Obraz

Za to koła z 21-calowymi 10-ramiennymi felgami wyglądają całkiem przyzwoicie – szczególnie w połączeniu z czarnym lakierem nadwozia.

Oczywiście tapicerka wewnątrz pojazdu może być zmieniona wedle życzenia właściciela wozu, a więc mogą być zastosowane skóra i Alcantara, a do drobniejszych elementów drewno czy też kompozyt węglowy.

Sercem XKR-S-a jest dobrze znana z innych modeli Jaguara, a także na przykład z Range Rovera jednostka napędowa. To 5-litrowa widlasta ósemka ze sprężarką mechaniczną.  Normalnie ten silnik ma moc 550 KM i moment obrotowy 680 Nm. Z motoru moment obrotowy jest przekazywany przez automatyczną skrzynkę biegów na tylne koła. Podobnie jak wersja coupé, tak i kabriolet do setki przyspiesza w 4,40 s i osiąga prędkość 300 km/h.

Obraz

Tuner podał, że po przeróbkach (prawdopodobnie zmianie ECU) silnik cechuje się mocą 645 KM przy 6270 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym aż 803 Nm przy 4360 obr./min. Dodatkowe prawie 100 KM według Ardena nie zmieniło czasu przyspieszenia do 100 km/h, natomiast prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 645 KM przy 6270 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 129,00 KM/l (seryjny – 110,00 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 803 Nm przy 4360 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1800 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,79 kg/KM (seryjny – 3,27 kg/KM)
  • Długość: 4794 mm
  • Szerokość: 1892 mm
  • Wysokość: 1329 mm
  • Rozstaw osi: 2752 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: Arden

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯