Škoda Octavia RS iV zadebiutuje w Genewie. Będzie hybrydą plug-in

Škoda Octavia RS iV zadebiutuje w Genewie. Będzie hybrydą plug-in

Oficjalna zapowiedź już pojawiła się w sieci.
Oficjalna zapowiedź już pojawiła się w sieci.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
24.01.2020 14:25, aktualizacja: 13.03.2023 13:32

Wcześniejsze przypuszczenia zostały oficjalnie potwierdzone. Nowa Octavia RS będzie hybrydą typu plug-in, która zadebiutuje podczas marcowego salonu w Genewie. Czesi opublikowali właśnie oficjalną zapowiedź wraz ze szczegółami technicznymi.

Zapomnijcie o sportowej Octavii, jaką znaliście dotychczas. To już nie wróci, gdyż Škoda stawia na elektryfikację swojej gamy - najnowsza odsłona wydania RS będzie więc wykorzystywać benzynowy silnik 1,4 TSI sprzężony z dodatkową jednostką elektryczną.

To zestaw, który znamy już m.in. z Volkswagena Passata GTE, czy Superba iV. Połączenie dwóch rodzajów napędu owocuje przyzwoitą mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Choć to parametry bardzo podobne do poprzedniej Octavii RS, osiągi będą nieco gorsze - sprint do setki zajmie około 7 sekund.

Zapewne wynika to z niższej pojemności skokowej jednostki, a także większej masy całej konstrukcji, która wykorzystuje przecież niemałą i ciężką baterię o pojemności 13 kWh. Dzięki niej istnieje możliwość ładowania z domowego gniazdka oraz jazdy wyłącznie na prądzie, pod warunkiem, że dystans nie będzie większy niż 55 km.

Co jednak ważne, hybryda plug-in to niejedyna opcja napędu. W cenniku - przynajmniej na razie - pozostaną dwulitrowe jednostki: benzynowe, 245-konne TSI stosowane dotychczas oraz diesel o mocy 200 KM. Oznacza to, że Škoda ulitowała się nad fanami typowych silników spalinowych. Bardzo nas to cieszy, gdyż zarówno 2,0 TSI, jak i 2,0 TDI są udanymi konstrukcjami, które dobrze łączą osiągi z relatywnie niskim spalaniem.

Biorąc pod uwagę, że oficjalny debiut Octavii RS zaplanowano na marzec, już niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów. Póki co jednak, nadal czekamy na polskie ceny słabszych wersji silnikowych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)