Kobiety i samochody... w reklamie

Od dawna wiadomo, że kobiety (a może raczej seksualne skojarzenia), są w stanie sprzedać każdy produkt. Piękne dziewczyny promują wszystko: od papierosów, przez czipsy, aż po pastę do zębów. Podobna praktyka stosowana jest także przez największe koncerny samochodowe. Nie bez powodu na wszystkich targach motoryzacyjnych pojawiają się zachwycające hostessy. Wizerunki roznegliżowanych modelek mają wzbudzać w mężczyznach chęć nabycia produktu, którym w tym wypadku jest samochód. Przekaz marketingowy jest jasny "z naszym pojazdem będziesz w stanie podbić serca najładniejszych dam". Sposób ten znany jest chyba od początków rynku reklamowego. Popatrzmy jak z "kobiecym marketingiem" radzono sobie w ubiegłym stuleciu.

Obraz
Paweł Żmuda

Od dawna wiadomo, że kobiety (a może raczej seksualne skojarzenia), są w stanie sprzedać każdy produkt. Piękne dziewczyny promują wszystko: od papierosów, przez czipsy, aż po pastę do zębów. Podobna praktyka stosowana jest także przez największe koncerny samochodowe. Nie bez powodu na wszystkich targach motoryzacyjnych pojawiają się zachwycające hostessy. Wizerunki roznegliżowanych modelek mają wzbudzać w mężczyznach chęć nabycia produktu, którym w tym wypadku jest samochód. Przekaz marketingowy jest jasny "z naszym pojazdem będziesz w stanie podbić serca najładniejszych dam". Sposób ten znany jest chyba od początków rynku reklamowego. Popatrzmy jak z "kobiecym marketingiem" radzono sobie w ubiegłym stuleciu.

W latach 50-tych i 60-tych obywatele Stanów Zjednoczonych bombardowani byli reklamami kolorowych produktów. Zimna wojna napędzała nie tylko rozwój technologii wojskowych. Objęła praktycznie wszystkie dziedziny życia - w tym motoryzację. Amerykanie nie przejmowali się tym, że samochód pochłania ogromne ilości benzyny byli przecież potęgą. Jak reklamowano rodzinne potwory? Prezentując potencjalnym klientom przykładną panią domu...

Zarówno na zewnątrz:

Obraz
Obraz

jak i wewnątrz pojazdu:

Obraz
Obraz

Wizerunek kobiety wykorzystywano także wtedy, gdy chciano podkreślić najważniejsze cechy reklamowanego samochodu. Szyk, styl i elegancja? Nic prostszego, wystarczy dystyngowana dama...

Obraz
Obraz

Czego brakuje? To oczywiste. Każdy oglądający wie przecież od razu, że taka kobieta potrzebuje do szczęścia już tylko jego...

Niewielki kabriolet nie nadaje się do podwożenia dzieciaków do szkoły? Trudno, przynajmniej pomieści panią domu i psa podczas weekendowego wypadu:

Obraz

Do bagażnika naszego auta zmieścisz wszystko. Możesz przewieźć nim nawet najbardziej zrzędliwą kobietę. A może teściową?

Obraz

Ta zaprezentowana wyżej wydaje się idealna: siedzi grzecznie i wygląda całkiem, całkiem...

Najszybszym sposobem dotarcia do głowy potencjalnego klienta jest gra na emocjach i odwołanie się do powszechnie panujących stereotypów... lub wykreowanie nowych. Pracę nad tym, by wizerunek roznegliżowanej kobiety w mocno "zachęcającej" pozie utkwił w głowach mężczyzn-kierowców, zaczęto bardzo dawno. Pierwsze kroki nie wyglądały może zbyt zachęcająco i w niczym nie przypominały dzisiejszych reklam:

Obraz
Obraz

[url=../2010/02/28/szybkie-samochody-piekne-kobiety-i-zapach-palonej-gumy-wideo/]Szybkie samochody, piękne kobiety i zapach palonej gumy

[/url]

Obraz

Jednak z biegiem czasu specjaliści od reklamy stawali się coraz odważniejsi. Kobiety zrzucały zbędne okrycia wierzchnie:

Obraz

Powabnie rozpinały bluzki:

Obraz

Coraz wyżej podciągały swoje spódniczki, cały czas wspierając się na maskach maszyn prawie równie powabnych, co najsmuklejsze pęciny:

Obraz

Eksponowały krągłości:

Obraz

I chwaliły się tym, co nie raziło zbytnio konserwatywnej opinii publicznej:

Obraz

czyli samochodami klasy zero.

Obraz

Najważniejsza była jednak natura. I naturalność. Choć o tej pierwszej nie zapomniano, a jeże, psy oraz kociątka są wszechobecne, twórcom umknęło coś innego... Czy reklamy bez Photoshopa nie wyglądają lepiej niż wypacykowane modelki przypominające wieszaki?

Obraz

Kobieta za którą odwróci się nawet najlepszy kierowca? To sprzeda każdy samochód.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów