Audi sprzedaje się coraz lepiej... tylko dlaczego?

Do klientów na całym świecie w styczniu trafiło 77 800 aut Audi. Kryzys już się skończył, czy z zupełnie innych powodów odnotowano tak duży wzrost sprzedaży?

Audi sprzedaje się coraz lepiej... tylko dlaczego?
Michal Grygier

11.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:02

Audi AG odnotowało w styczniu wzrost sprzedaży aż o 39 procent (2009: 56 138). Tylko w Chinach 16 798 klientów wybrało w minionym miesiącu Audi; to ponad dwa razy tylu co w styczniu 2009 (2009: 7 816). W USA sprzedaż wzrosła o 37,9 procent do 6 510 aut (2009: 4 722). Wzrost w Europie poza Niemcami wyniósł 23 procent, co oznacza sprzedaż 33 300 samochodów (2009: 27 020). I tutaj myślałem, że tak wyśmienite wyniki spowodowane są właśnie rynkiem chińskim. Ale nie do końca. Jak widać, wzrost zanotowano praktycznie na każdym ważniejszym rynku/ kontynencie. Czy to oznacza, że kryzys w branży motoryzacyjnej ma się ku końcowi? Nie jest to raczej też spowodowane premiami ekologicznymi, ponieważ te już w większości krajów się pokończyły, a nawet jeżeli gdzieś trwają, to raczej nie obejmują segmentu premium.

”Na podstawie aktualnie złożonych zamówień liczymy na mocny pierwszy kwartał 2010 - mówi Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Audi AG. Do tak dobrej sprzedaży przyczynił się model A5 Sportback, który teraz po raz pierwszy jest w pełni dostępny oraz sukces Audi Q5, które przede wszystkim w Europie sprzedaje się lepiej niż konkurenci. „Rozpoczynając z sukcesem nowy rok obieramy kurs na rekordowy wynik 2008 wynoszący milion sprzedanych samochodów, który chcemy ponownie osiągnąć w 2010 roku.”

W Europie sprzedaż marki z czterema pierścieniami osiągnęła na wszystkich dużych rynkach wyższą wartość niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym rynku niemieckim firma z Ingolstadt sprzedała 11 657 samochodów, plus 9,3 procent (2009: 10 662). W Wielkiej Brytanii marka Audi zwiększyła sprzedaż o 42,9 procent do 9 004 aut (2009: 6 302). We Włoszech przede wszystkim Audi Q5 przyczyniło się do wzrostu o 21 procent – 4 755 samochodów (2009: 3 929). We Francji Audi sprzedało 3 690 aut (plus 0,2 procent; 2009: 3 683), w Hiszpanii sprzedano 3 311 Audi (plus 11,1 procent; 2009:2 979). Także w Europie Wschodniej odnotowano większą sprzedaż: na największym, rosyjskim rynku o 58,3 procent: 812 pojazdów (2009: 513).

W regionie Azji i Pacyfiku klientom wydano o 101 procent więcej samochodów Audi: 20 850 (2009: 10 381). Wzrost w Chinach (łącznie z Hongkongiem) wyniósł 114,9 procent: 16 798 pojazdów, natomiast w Japonii 33,6 procent: 991 aut (2009: 742).

Audi of America uzyskało w USA wzrost o 37,9 procent i zwiększyło swój udział w rynku premium do 8,9 procent (2009: 4 722 samochody; udział w rynku 7,2 procent). Sąsiadująca z USA Kanada uzyskała wzrost większy niż Chiny – 127,8 procent: w styczniu 884 klientów wybrało Audi (2009: 388).

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)