Audi sprzedaje się coraz lepiej... tylko dlaczego?

Do klientów na całym świecie w styczniu trafiło 77 800 aut Audi. Kryzys już się skończył, czy z zupełnie innych powodów odnotowano tak duży wzrost sprzedaży?

Obraz
Michal Grygier

Audi AG odnotowało w styczniu wzrost sprzedaży aż o 39 procent (2009: 56 138). Tylko w Chinach 16 798 klientów wybrało w minionym miesiącu Audi; to ponad dwa razy tylu co w styczniu 2009 (2009: 7 816). W USA sprzedaż wzrosła o 37,9 procent do 6 510 aut (2009: 4 722). Wzrost w Europie poza Niemcami wyniósł 23 procent, co oznacza sprzedaż 33 300 samochodów (2009: 27 020). I tutaj myślałem, że tak wyśmienite wyniki spowodowane są właśnie rynkiem chińskim. Ale nie do końca. Jak widać, wzrost zanotowano praktycznie na każdym ważniejszym rynku/ kontynencie. Czy to oznacza, że kryzys w branży motoryzacyjnej ma się ku końcowi? Nie jest to raczej też spowodowane premiami ekologicznymi, ponieważ te już w większości krajów się pokończyły, a nawet jeżeli gdzieś trwają, to raczej nie obejmują segmentu premium.

”Na podstawie aktualnie złożonych zamówień liczymy na mocny pierwszy kwartał 2010 - mówi Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Audi AG. Do tak dobrej sprzedaży przyczynił się model A5 Sportback, który teraz po raz pierwszy jest w pełni dostępny oraz sukces Audi Q5, które przede wszystkim w Europie sprzedaje się lepiej niż konkurenci. „Rozpoczynając z sukcesem nowy rok obieramy kurs na rekordowy wynik 2008 wynoszący milion sprzedanych samochodów, który chcemy ponownie osiągnąć w 2010 roku.”

W Europie sprzedaż marki z czterema pierścieniami osiągnęła na wszystkich dużych rynkach wyższą wartość niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym rynku niemieckim firma z Ingolstadt sprzedała 11 657 samochodów, plus 9,3 procent (2009: 10 662). W Wielkiej Brytanii marka Audi zwiększyła sprzedaż o 42,9 procent do 9 004 aut (2009: 6 302). We Włoszech przede wszystkim Audi Q5 przyczyniło się do wzrostu o 21 procent – 4 755 samochodów (2009: 3 929). We Francji Audi sprzedało 3 690 aut (plus 0,2 procent; 2009: 3 683), w Hiszpanii sprzedano 3 311 Audi (plus 11,1 procent; 2009:2 979). Także w Europie Wschodniej odnotowano większą sprzedaż: na największym, rosyjskim rynku o 58,3 procent: 812 pojazdów (2009: 513).

W regionie Azji i Pacyfiku klientom wydano o 101 procent więcej samochodów Audi: 20 850 (2009: 10 381). Wzrost w Chinach (łącznie z Hongkongiem) wyniósł 114,9 procent: 16 798 pojazdów, natomiast w Japonii 33,6 procent: 991 aut (2009: 742).

Audi of America uzyskało w USA wzrost o 37,9 procent i zwiększyło swój udział w rynku premium do 8,9 procent (2009: 4 722 samochody; udział w rynku 7,2 procent). Sąsiadująca z USA Kanada uzyskała wzrost większy niż Chiny – 127,8 procent: w styczniu 884 klientów wybrało Audi (2009: 388).

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu