Klub 1000 KM – Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III (2011)

Klub 1000 KM – Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III (2011)

Klub 1000 KM – Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III (2011)
Olgierd Lachowski
18.02.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:18

Amerykańska firma tuningowa znana z tuningu ekskluzywnych samochodów sportowych pracuje właśnie nad 1000-konnym Ferrari 458 Italia. Tymczasem pokazano 430 Scuderię z systemem turbo, który pomaga wyprodukować silnikowi moc około 1000 KM.

Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.1
Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.1

Ferrari 430 Scuderia to już tylko wspomnienie. Włoski wóz miał silnik V8 o objętości skokowej 4,3 l, który w Scuderii generował 510 KM przy 8500 obr./min. Ważący nieco ponad 1400 kg bolid mógł się dzięki niemu rozpędzić do 320 km/h, pierwsze 100 km/h osiągając po 3,60 s.

Do modelu F430 Underground Racing przygotował 4 zestawy tuningowe w postaci zespołów turbosprężarek.

W najniższym poziomie dwie turbosprężarki zwiększają moc silnika do 650 KM, gdy wóz jest zatankowany paliwem 93-oktanowym i do 800 KM na paliwie wyścigowym. Poziom drugi to moc 850 KM na zwykłej benzynie i 1150 KM po zalaniu zbiornika paliwem wyścigowym. Z kolei poziom Stage III oznacza moc 950 KM na benzynie 93-oktanowej oraz 1250 KM na lepszym paliwie.

Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.8
Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.8

Najwyższy, ostatni etap stanowi Stage III Race. Tutaj dzięki doładowaniu F430 powinno osiągać moc 1000 i 1350 KM – odpowiednio – na paliwie 93-oktanowym i paliwie wyścigowym. W informacji prasowej nie podano dokładnie, co tuner ma na myśli, pisząc „paliwo wyścigowe”.

Dane powyższe dotyczą zwykłego modelu F430, natomiast w 430 Scuderii po zainstalowaniu poziomu trzeciego modyfikacji jednostka napędowa na zwykłej 93-oktanowej benzynie osiąga moc 1000 KM.

Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.3
Underground 430 Scuderia Twin Turbo Stage III fot.3

Chęć kupienia najtańszego pakietu to wydatek 49 000 dolarów. Drugi poziom jest droższy o 30 tys. dolarów, a trzeci o kolejne 15 000 dolarów więcej. Najdroższy zestaw – Race – wyceniany jest na 109 tys. dolarów. Na każdy z tych pakietów Underground Racing udziela 2-letniej, ograniczonej do 24 000 km gwarancji.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, F136
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4308 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 1000 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 232,13 KM/l (seryjny – 118,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1110 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 285/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1425 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,43 kg/KM (seryjny – 2,79 kg/KM)
  • Długość: 4512 mm
  • Szerokość: 1923 mm
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2600 mmblock position=\inside8237/block

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)