Jeep najszybciej rozwijającą się marką w Europie
Jeżeli wziąć pod uwagę liczbę sprzedanych samochodów w roku 2015 i porównać ją z takimi samymi danymi za rok 2014 okaże się, że amerykański Jeep jest najszybciej rozwijającą się marką na Starym Kontynencie.
22.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:47
Jeszcze do niedawna Jeepy postrzegano jako toporne i przestarzałe samochody dla indywidualistów, dziś wizerunek ten zmienił się znacząco. Wpływ na to mają takie modele jak nowy Cherokee z odcinającą się zupełnie od poprzedników sylwetką i oczywiście Renegade, który z kolei stara się do poprzednich Cherokee maksymalnie upodobnić. Co z tego wyszło? Dwa nowoczesne, interesujące i pożądane w swoich segmentach modele. O ile rynek polski jest dość specyficzny, a markę Jeep z powodzeniem można by tu zakwalifikować do segmentu premium, to w Europie popularność zwłaszcza modelu Renegade bije rekordy.
Na Starym Kontynencie Jeep zanotował 113-procentowy wzrost sprzedaży, która w roku 2014 wyniosła 88 200 szt. Interesująco wyglądają niektóre rynki. Na przykład w Wielkiej Brytanii Jeep sprzedał więcej samochodów w samym 2015 roku niż w latach 2011-2014. We Francji sprzedano ponad trzykrotnie więcej aut niż rok wcześniej. Na rynku niemieckim nastąpił ponad 50-procentowy wzrost zainteresowania Jeepami. Nie trzeba się długo zastanawiać co zmieniono w ofercie w minionym roku – dodano model Renegade. Ten kompaktowy crossover stanowi 49,8 proc. sprzedaży w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Samochód stał się tak popularny, że aby wyrobić się z realizacją zamówień, koncern FCA podjął decyzję o zwiększeniu produkcji we włoskim Melfi, a także rozpoczęciu jej w dwóch kolejnych: w Brazylii w Pernambuco i chińskim Guangzhou.
Jeep Renegade szturmuje również rynek polski, gdzie sprzedano 1071 szt. tego modelu przy łącznym wyniku sprzedaży na poziomie 2 588 szt. Zatem 41 proc. wyjeżdżających z salonów Jeepa aut to Renegade. Kolejne miejsca zajmują modele Grand Cherokee (807 szt.), Cherokee (465 szt.), Wrangler (165 szt.) oraz Compass (80 szt.). Łącznie Jeep odnotował w tym roku wzrost na naszym rynku o 53,7 proc. Oczywiście w porównaniu z innymi markami i modelami trudno tu mówić o wysokiej pozycji – w zeszłym roku sprzedano więcej Volvo XC60 niż wszystkich Jeepów razem wziętych - ale trzeba pamiętać, że wizerunek amerykańskiego producenta się zmienia i to dopiero początek ekspansji na Europę.
Zobacz także