Jaguar XJ220 w warszawskim serwisie japońskiej marki. To jedna z 281 sztuk na świecie

Udając się w czwartkowe popołudnie po samochód prasowy do jednego z salonów japońskiej marki, myślałem, że nic emocjonującego mnie już dziś nie spotka. Myliłem się. Moim oczom ukazał się jaguar xj220.

Aż musiałem dwa razy spojrzeć, żeby się upewnić, że to prawdziwy xj220Aż musiałem dwa razy spojrzeć, żeby się upewnić, że to prawdziwy xj220
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Filip Buliński

Nie spodziewałem się, że w jednym z warszawskich salonów Mitsubishi zobaczę samochód, którym w dzieciństwie przejeździłem niezliczoną liczbę nocy, grając w gry i którego spotkanie jest mniej prawdopodobne niż kontakt z bugatti veyronem. Szukając kogoś, kto mógłby wydać mi samochód prasowy, od niechcenia zajrzałem przez szybę, za którą piętro niżej znajdował się warsztat połączonych salonów Mitsubishi i Hyundaia. Na pierwszy rzut oka, nic szczególnego – i20, i30, xj220.... Chwila, co?

Aż musiałem przetrzeć oczy ze zdumienia, czy to aby na pewno nie jest oklejenie. Ale nie. Jeden z 281 wyprodukowanych jaguarów xj220 stołował się w azjatyckim warsztacie. Udało mi się tylko dojrzeć, że samochód miał zdemontowane elementy tylnego pasa i najprawdopodobniej też tylne zawieszenie. Oprócz tego pokrywała go gruba warstwa kurzu. Czyżby jakiś barnfind, o którym niebawem usłyszymy?

Jaguar XJ220 pojawił się w 1992 r. i miał zrównać z ziemią produkty Ferrari i Porsche. Pierwotnie planowano umieścić w nim silnik V12, ale ostatecznie zdecydowano się na podwójnie doładowane, 3,5-litrowe V6 o mocy 542 KM i 645 Nm, co rozczarowało klientów i sprawiło, że sprzedano mniej sztuk, niż zakładano.

Mimo to dziś jest poszukiwanym przez kolekcjonerów kąskiem, a w zależności od stanu i przebiegu, samochód może być wart nawet blisko 2 mln zł. "Kot" przyspieszał do setki w nieco ponad 3,5 sekundy, a prędkościomierz zatrzymywał się w okolicach 340 km/h. Oby jak najszybciej wyjechał na ulicę i cieszył oko.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥