Jaguar XJ przeszedł subtelny lifting

Jaguar zaprezentował odświeżoną limuzynę XJ. Pojawiły się nie tylko subtelne zmiany w wyglądzie, ale też w wyposażeniu i systemach bezpieczeństwa.

Obraz
Marcin Łobodziński

Flagowa limuzyna Jaguara ma nowy grill o większej powierzchni oraz nowe końcówki układu wydechowego w owalnym kształcie. Wloty powietrza w zderzaku zyskały chromowane obramowania (czarne w sportowych odmianach), a w wyposażeniu znalazły się w pełni diodowe reflektory i tylne światła.

Wnętrze otrzymało nowy system Infotainment InControl Touch Pro z łącznością iOS Android, bezprzewodowym dostępem do Internetu poprzez sieć hot spot oraz system audio z 26 głośnikami o mocy 1300 watów firmy Meridian. Na miejscu klasycznych wskaźników pojawił się 12,3-calowy ekran TFT. Dla pasażerów drugiego rzędu przewidziano dwa ekrany o przekątnej 10,2 cala zapewniające panoramiczny obraz 16:9. Można oglądać na nich m. in. telewizję cyfrową. Jest też możliwość przechowywania plików na dysku o pojemności 100 GB.

Obraz

Z systemów bezpieczeństwa wyposażenie uzupełniono o nowy adaptacyjny tempomat z funkcją Traffic Alert, czyli wykrywaniem pojazdów nadjeżdżających z tyłu. Jest też asystent parkowania prostopadłego i równoległego z kamerami 360 stopni.

W odświeżonym Jaguarze XJ zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS. Inżynierowie Jaguara zapewniają, że nowy układ kierowniczy nie stracił w stosunku do hydraulicznego na precyzji, a jednocześnie poprawi komfort jazdy. W stosunku do poprzedniej konstrukcji znakomicie filtruje niepotrzebne informacje pochodzące z drogi, takie jak nierówności.

Obraz

Nowością jest również system All-Surface Progress Control, który ułatwia ruszanie wersjami tylnonapędowymi po bardzo śliskiej nawierzchni, choć jest dostępny również w wersjach AWD. Układ różni się tym od kontroli trakcji, że kierowca nie musi prawie nic robić. Wystarczy że aktywuje ASPC i ustawi za pomocą przycisków od tempomatu prędkość. Resztę pracy zrobi elektronika – kierowca musi tylko trzymać kierownicę. Układ działa do 30 km/h.

Aluminiowe jednostki napędowe zostały dostosowane do normy emisji spalin Euro 6. Paleta silników wygląda następująco:

  • 3,0 l V6 diesel – 300 KM i 700 Nm
  • 2,0 l R4 benzynowy – 240 KM i 340 Nm
  • 3,0 l V6 benzynowy – 340 KM i 450 Nm
  • 5,0 l V8 benzynowy – 470 KM i 575 Nm, 510 KM i 625 Nm oraz 550 KM i 680 Nm
Obraz

Wszystkie jednostki są doładowane. W dieslu Jaguar zastosował sekwencyjne doładowanie, w mniejszym benzyniaku tradycyjną turbosprężarkę, natomiast w większych, doładowanie mechaniczne. Każdy motor będzie współpracował z automatyczną skrzynią 8-biegową produkcji ZF, a wersja z 3-litrowym benzyniakiem będzie dostępna również z napędem na cztery koła jak dotychczas. Jaguar XJ będzie też dostępny z przedłużonym rozstawem osi we wszystkich wersjach silnikowych.

Nowy Jaguar XJ startuje z ceną 58 690 funtów na rynku brytyjskim. Samochód będzie dostępny teraz również w wersji Autobiography.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach