Goodyear numerem jeden w Europie pod względem osiągów opon zimowych

Warszawa, 18 listopada 2025 r. – Goodyear został najlepiej ocenianą marką opon zimowych w najbardziej renomowanych niezależnych testach opon przeprowadzonych w tym sezonie w Europie [1]. Modele producenta zdobyły łącznie aż 15 miejsc na podium w 19 rankingach – w tym pięć pierwszych miejsc, siedem drugich i trzy trzecie – wyraźnie wyprzedzając czołowych konkurentów w segmentach opon zimowych, opon z kolcami oraz opon o wysokim współczynniku tarcia.

Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Te znakomite wyniki obejmują szerokie spektrum warunków i typów opon – od alpejskich dróg po oblodzone skandynawskie trasy – i potwierdzają wiodącą pozycję Goodyeara jako lidera zimowej mobilności. Rezultaty odzwierciedlają zalety trzech flagowych produktów zimowych Goodyeara: UltraGrip Performance 3, UltraGrip Ice 3 i UltraGrip Arctic 2.

Niezależne potwierdzenie jakości

© materiały partnera

Pozycja Goodyeara jako #1 wynika ze znakomitych wyników w testach przeprowadzonych przez takie organizacje jak ADAC, Auto Zeitung, Auto Motor und Sport, Auto Bild allrad, Auto Express, Teknikens Värld, Vi Bilägare

i innych. Wyniki te nie tylko potwierdzają technologiczne zaawansowanie Goodyeara, ale także wzmacniają jego reputację jako producenta opon zapewniających kontrolę i osiągi w najtrudniejszych warunkach zimowych.

Dodatkowo, Auto Bild przyznał Goodyearowi tytuł Producenta Opon Zimowych Roku 2025, wskazując na znakomite osiągi modelu UltraGrip Performance 3 w najnowszych rankingach.

"Wyniki osiągnięte w tym sezonie odzwierciedlają nasze nieustanne zaangażowanie w innowacje i wydajność. Pierwsze miejsca w niezależnych testach opon zimowych oraz tytuł Producenta Roku przyznany przez magazyn Auto Bild potwierdzają siłę naszego asortymentu" powiedział Ben Glesener, starszy dyrektor Goodyear ds. technologii w dziale rozwoju produktów w regionie EMEA. "Osiągnięcia te to nie tylko wyróżnienia – to dowody na strategiczną ambicję Goodyeara, by być liderem w dziedzinie opon i usług. Koncentrujemy się na dostarczaniu najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby kierowców i wyznaczają nowe standardy w branży motoryzacyjnej" dodał B. Glesener.

Wiodące technologie

Sukcesy opon zimowych Goodyeara wynikają z zastosowania najnowocześniejszych technologii dostosowanych do konkretnych warunków jazdy:

UltraGrip Performance 3 - opona zaprojektowana z myślą o zimach w Środkowej Europie, wykorzystuje:

  • Technologię Snow Protect: zwiększona gęstość lameli i "pazury śnieżne" zapewniające optymalną przyczepność w głębokim śniegu;
  • Technologię Wet Braking+: zaokrąglona powierzchnia styku dla lepszego rozpraszania wody i zmniejszenia ryzyka aquaplaningu;
  • Lamele 3D: zwiększona sztywność dla lepszych osiągów na suchej nawierzchni.

UltraGrip Ice 3 - opona bez kolców, zaprojektowana z myślą o warunkach panujących w krajach skandynawskich, bazuje na technologiach:

  • Ice Grip: miękka mieszanka zapewniająca lepszy kontakt z lodem i elastyczność w niskich temperaturach;
  • Ice Handling+: ulepszona konstrukcja profilu zapewniająca lepszą obsługę cięższych pojazdów;
  • Snow Braking: wysoka gęstość lameli i krawędzie bloków bieżnika zapewniają doskonałą przyczepność przy przyspieszeniu i hamowaniu.

UltraGrip Arctic 2 - opona z kolcami stworzona z myślą o ekstremalnych warunkach podczas skandynawskich zim. W jej konstrukcji wykorzystano:

  • Kolce Arctic Eagle Claw: zapewniają mocną przyczepność na lodzie;
  • Technologię Snow Grip: oferuje wysoką przyczepność w warunkach śnieżnych;
  • Noise Control: zoptymalizowany rozkład kolców i amortyzacja dla zmniejszenia hałasu wewnątrz pojazdu.

[1] Na podstawie 19 niezależnych europejskich testów opon opublikowanych między wrześniem a listopadem 2025 r. dla wielu rozmiarów i wzorów opon. Informacje o testach dostępne są na stronie.

O Goodyear

Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 68 000 osób i wytwarza swoje produkty w 51 zakładach w 19 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacji w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na https://news.goodyear.eu/pl-pl/.

Materiał sponsorowany przez Goodyear
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯