Ford zawiązuje spółkę Latitude AI mającą opracować przyszłe systemy jazdy zautomatyzowanej

Ford Motor Company powołał spółkę zależną Latitude AI, w całości należącą do Forda, skoncentrowaną na opracowaniu systemów zautomatyzowanej jazdy, które w milionach pojazdów przejmą od kierowców funkcje kontroli manualnej i wzrokowej.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
  • Spółka zależna Forda, Latitude AI, opracowuje nowe systemy jazdy zautomatyzowanej, koncentrując się początkowo na systemach wspomagania kierowcy przejmujących funkcje kontroli manualnej i wzrokowej, które zostaną wykorzystane w nowej generacji modeli Forda
  • 550-osobowy zespół Latitude AI wnosi doświadczenie w zakresie uczenia maszynowego, robotyki, oprogramowania, sensorów, inżynierii systemów i działalności testowej
  • Ford powiększa portfolio rozwiązań z zakresu zautomatyzowanej jazdy, by zaproponować milionom klientów odmienne wrażenia z prowadzenia pojazdów

Dzięki Latitude AI, Ford zyskuje zespół utalentowanych pracowników, liderów branży w zakresie uczenia maszynowego, robotyki, software, sensorów, inżynierii systemów i obsługi. Dzieje się to w chwili, kiedy producent samochodów rozszerza działalność badawczo-rozwojową nad systemami zautomatyzowanej jazdy osiągając znaczne postępy projektu Ford BlueCruise, który ma na koncie ponad 50 milionów mil jazdy bez udziału kierowcy.

Latitude dokonuje zmiany wyobrażeń na temat odczuć i doświadczeń klientów, którzy będą korzystać z systemów zautomatyzowanej jazdy w sytuacjach, które w normalnym prowadzeniu samochodu bywają obecnie uciążliwe, stresujące i nieprzyjemne, np. jazda w korku lub na długich odcinkach autostrady. Według danych firmy INRIX, przeciętny kierowca w USA spędza w korkach prawie 100 godzin rocznie.

"Postrzegamy technologię zautomatyzowanej jazdy jako okazję do ponownego zdefiniowania relacji między ludźmi a ich pojazdami" – powiedział Doug Field, główny specjalista ds. zaawansowanego rozwoju produktów i technologii w Ford Motor Company. "Klienci korzystający z BlueCruise już doświadczają korzyści płynących z jazdy bez użycia rąk. Bogate doświadczenia utalentowanego zespołu Latitude pomogą nam przyspieszyć rozwój najnowszego systemu zautomatyzowanej jazdy, którego zadaniem będzie nie tylko uczynienie podróży bezpieczniejszą, mniej stresującą i przyjemniejszą, ale także z czasem przywrócenie naszym klientom części ich dnia".

Utworzenie Latitude stanowi uzupełnienie zeszłorocznej strategicznej decyzji Forda o skupieniu się na technologiach zautomatyzowanej jazdy w samochodach prywatnych. Ford zatrudnił obecnie około 550 pracowników nie istniejącej już spółki Argo AI – specjalistów w dziedzinach uczenia maszynowego i robotyki, platform opartych na chmurze, mapowania, sensorów i systemów obliczeniowych, działalności testowej, inżynierii systemów i bezpieczeństwa. Zespół Latitude wykorzystuje większość doświadczenia zgromadzonego w takich dziedzinach jak zautomatyzowana jazda, korzysta też z opracowanych wcześniej narzędzi do tworzenia oprogramowania i infrastruktury, niezbędnych w pracy nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS).

Sammy Omari, dyrektor wykonawczy ADAS Technologies w Fordzie, będzie jednocześnie pełnił funkcję dyrektora generalnego Latitude. Dyrektorem ds. technologii, nadzorującym produkty i rozwój techniczny Latitude, został Peter Carr, a stanowisko prezesa odpowiedzialnego za działalność ekonomiczną objął David Gollob.

"Wierzymy, że systemy zautomatyzowanej jazdy pomogą poprawić bezpieczeństwo, wyzwalając jednocześnie zupełnie nowe odczucia klientów, zmniejszając stres, a w przyszłości będą oszczędzać czas kierowcy, aby mógł skupić się na tym, co dla niego istotne – powiedział Omari.

"Doświadczenia zespołu Latitude umocnią i uzupełnią działania globalnego zespołu ADAS firmy Ford zajmującego się opracowywaniem przyszłych systemów wspomagających kierowcę, co ostatecznie wiąże się z wieloma korzyściami, jakie niesie ze sobą automatyzacja."

Siedziba firmy Latitude znajduje się w Pittsburghu, a dodatkowe centra inżynierii w Dearborn, w stanie Michigan i Palo Alto, w Kalifornii. Firma będzie również prowadzić obiekt testowy do prób jazd autostradowych w Greenville, w Południowej Karolinie.

Artykuł sponsorowany Ford Polska
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km