WAŻNE
TERAZ

Trump rozmawiał z Putinem. Jest komunikat Białego Domu

Ford F-150 Raptor R rzuca wyzwanie Ramowi TRX. Ma potężne V8 i jest bardzo skoczny

Gdy w lutym 2021 roku Ford pokazał trzecią generację F-150 Raptora, wszyscy zastanawiali się, "gdzie jest V8". Prośby zostały wysłuchane, czego dowód stanowi nowa wersja R. To potężny terenowy pickup, który zapewni maksimum osiągów w każdych warunkach.

Ford F-150 Raptor RFord F-150 Raptor R
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ford
Aleksander Ruciński

F-150 Raptor R jest niczym innym jak odpowiedzią Forda na ekstremalnego konkurenta w postaci Rama TRX. Owszem, nieco słabszą mocowo, ale mającą silne argumenty, by wygrać to starcie.

Mówiąc o słabszej mocy trzeba wyjaśnić, że pod maskę nie trafił niestety 7,3-litrowy silnik V8 "Godzilla", lecz dobrze znana, 5,2-litrówka z Shelby GT500. Mylą się jednak ci, którzy sądzą, że przeniesiono ją 1:1 bez żadnych zmian. Napęd zastosowany w Raptorze ma bowiem zupełnie inny charakter.

Inżynierom zależało nie tyle na mocy maksymalnej, która skądinąd wynosi 710 KM, lecz momencie obrotowym 868 Nm osiąganym już w niższych zakresach obrotów. Wszystko po to, by zapewnić maksimum ciągu w terenie. Pożądany rezultat osiągnięto głównie dzięki nowemu oprogramowaniu, a także zastosowaniu mniejszego koła pasowego.

Ford F-150 Raptor R
Ford F-150 Raptor R © mat. prasowe / Ford

Ciekawie wygląda też kwestia masy własnej - 2699 kg, to zaledwie 45 kg więcej niż w standardowym Raptorze V6 i aż 181 kg mniej niż w konkurencyjnym Ramie TRX. To duża zaleta, szczególnie w terenie. Oczywiście samochód jest gotowy na trudy szybkiej jazdy po wybojach. Począwszy od napędu, a skończywszy na zawieszeniu.

Ford zastosował tu m.in. nową chłodnicę oleju, głębszą miskę olejową, wydajniejszy układ dolotowy i wytrzymałą, 10-biegową skrzynię automatyczną znaną z klasycznego Raptora. Klienci mogą liczyć także na 37-calowe, uniwersalne opony oraz amortyzatory Fox z wysokimi sprężynami, co owocuje 33,3-centymetrowym prześwitem.

Ford F-150 Raptor R
Ford F-150 Raptor R © mat. prasowe / Ford

Co ciekawe, wszystko to nieprzesadnie rzuca się w oczy. R-ka wizualnie niewiele różni się od V6, jeśli nie liczyć kilku wstawek nadwozia i oznaczeń. Więcej dzieje się w kabinie z fotelami Recaro wykończonymi skórą i alcantarą oraz topowym wyposażeniem.

Niestety wszystko to nie może być tanie. W USA cena startuje od 109 145 dolarów, czyli o blisko 20 tys. więcej niż w przypadku TRX-a. Mimo to, chętnych raczej nie zabraknie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/31] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie