Fiat Punto "Evo" przed Frankfurtem

Przed Wami Fiat Punto Evo, czyli tak naprawdę Grande Punto po face liftingu. Pierwsze nieoficjalne zdjęcia tego auta znalazły się w Internecie już ponad miesiąc temu, teraz jednak mamy do czynienia z oficjalną odsłoną. Nowy wygląd, udoskonalone jednostki napędowe oraz bogatsze wyposażenie.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Przed Wami Fiat Punto Evo, czyli tak naprawdę Grande Punto po face liftingu. Pierwsze nieoficjalne zdjęcia tego auta znalazły się w Internecie już ponad miesiąc temu, teraz jednak mamy do czynienia z oficjalną odsłoną. Nowy wygląd, udoskonalone jednostki napędowe oraz bogatsze wyposażenie.

Zacznijmy jednak o dość kontrowersyjnych zmian zewnętrznych. Włosi zdecydowali się na tradycyjny lifting, czyli wymianę zderzaków i lamp, ale z przodu wprowadzili nieco więcej zamieszania. Mamy tu teraz zupełnie inny grill, przedzielony na pół pasem z tablicą rejestracyjną i kierunkowskazami. Pas wygląda jakby był zrobiony z plastiku, trochę tandetnie po prostu.

Dużo lepiej wypada tylny zderzak oraz odmienione klosze lamp. Wewnątrz Fiat inspirował się stylistyką modelu Bravo, co akurat wyszło Punto na dobre. Całość jest teraz bardziej "premium", wliczając w to uchwyt do "systemu" Blue&Me Tom Tom, który obsługuje nawigację oraz telefon. Co bardzo mnie zaskoczyło to wyposażenie standardowe, w skład którego wchodzi aż 7 poduszek powietrznych, w tym jedna osłaniająca kolana kierowcy.

Co pod maską? Do gamy jednostek napędowych dołączył nowy silnik benzynowy o pojemności 1.4-litra wykorzystujący najnowsze technologie Fiata, między innymi system MultiAir, który za pomocą hydraulicznie sterowanych zaworów dozuje idealną porcję powietrza, dzięki czemu silnik jest o 10% mocniejszy w porównaniu z konkurencją, spalając przy tym o 10% mniej paliwa.

Ulepszono również jednostkę diesla 1.3 Multijet, która teraz dzięki zastosowaniu wydajniejszego systemu wtryskiwaczy common-rail spala aż o zawrotne 2% paliwa mniej. Dodatkowo wszystkie silniki w ofercie spełniające normy Euro5 będą wyposażone w system Start&Stop.

Koreańskie badziewie, czy ciągle włoski styl i elegancja?[block position="inside"]9740[/block]

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów