Ferrari chce ograniczyć sprzedaż Purosangue. "Popyt przerósł oczekiwania"

Pierwsze w historii produkcyjne czterodrzwiowe ferrari, zgodnie w przewidywaniami, wzbudza ogromne zainteresowanie klientów. Na tyle, by zagrozić ekskluzywności marki. Włosi będą najprawdopodobniej zmuszeni do ograniczenia sprzedaży.

Zgodnie z przewidywaniami popyt przerasta podażZgodnie z przewidywaniami popyt przerasta podaż
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ferrari
Aleksander Ruciński

Ferrari Purosangue ledwie zadebiutowało, a już niebawem może zniknąć z rynku. Wszystko z powodu popytu, który przewyższa plany produkcyjne marki. Zaskoczeni?

"Ryzykujemy, że nie będziemy w stanie zaspokoić popytu i być może wkrótce będziemy musieli zamknąć przyjmowanie zamówień" – powiedział dyrektor handlowy i marketingowy Ferrari Enrico Galliera podczas pokazu medialnego 8 września 2022 roku.

Dodał, że już we wrześniu 2018 roku, gdy rozpoczęto przyjmowanie zamówień w przedsprzedaży, liczba potencjalnych klientów była wysoka, a po ogłoszeniu, że pod maskę trafi silnik V12, popyt dosłownie "eksplodował".

Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue © mat. prasowe / Ferrari

Teoretycznie Włochom nie pozostaje nic innego, jak tylko się cieszyć. Jak się jednak okazuje, nadmiar klientów to powód do zmartwień. Producent z Maranello chce bowiem zachować ekskluzywność i utrzymać właściwe proporcje sprzedażowe pomiędzy stricte sportowymi modelami a bardziej wszechstronnym Purosangue.

Jak zapowiedział Galliera, cytowany przez portal Automotive News Europe, marka zamierza ograniczyć udział Purosangue do 20 proc. całkowitej sprzedaży. Biorąc pod uwagę, że średnia zdolność produkcyjna Ferrari to około 15 tys. egzemplarzy, w każdym roku na drogi nie powinno wyjechać więcej niż 3 tys. sztuk nowego modelu.

Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue © mat. prasowe / Ferrari

Zyski i tak będą spore. Cena czterodrzwiowego ferrari startuje bowiem z poziomu 390 tys. euro. Niemało, ale dla większości klientów raczej nie będzie to przeszkoda.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł