Citroën Aircross Concept – większy brat Cactusa nadchodzi
Po dużym sukcesie modelu Cactus marka Citroën uderza po raz kolejny w segment crossoverów z niebanalnym Aircrossem. To na razie koncept, ale wierzymy, że bardzo bliski wersji produkcyjnej.
08.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:26
Masywne nadwozie, wyraźnie ukierunkowane w stronę offroadu, z rozwiniętym systemem Airbump mierzy 4580 mm długości, 2100 mm szerokości i 1800 mm wysokości. Auto stoi na potężnych, 22-calowych felgach z kawałkiem solidnej gumy Continentala. Wymiary sugerują klasę średnią crossoverów i prawdopodobnie właśnie patrzymy na koncepcję następcy modelu C-Crosser, który był francuską wariacją na temat japońskiego Mitsubishi Outlandera. Aircross jest już projektem samodzielnym i trzeba przyznać, że wyjątkowo ciekawym.
Zobacz także
Wnętrze jest nie mniej interesujące co szokujące. Odważny dobór kolorów wskazuje na wzięcie na celownik młodych klientów. Dwa ogromne ekrany całkowicie wyparły klasyczne wskaźniki i instrumenty. Deska rozdzielcza pozostaje właściwie czysta poza otworami wentylacji, a wszelkiego rodzaju uchwyty zastąpiły paski. Kubełkowe fotele mają podparcie na głowę niczym w samochodach wyścigowych.
W modelu koncepcyjnym użyto napędu hybrydowego plug-in z 218-konnym silnikiem benzynowym 1,6 turbo napędzającym przednie koła oraz wspomagającym go 95-konnym silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi i obsługujący właśnie ją. Sumaryczna moc 313 KM pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 s co oznacza, że gdyby dokładnie w takiej konfiguracji Aircross wszedł do produkcji, mielibyśmy do czynienia z najbardziej dynamicznym Citroënem w historii marki wytwarzanym seryjnie.
Auto zostanie zaprezentowane szerszej publiczności podczas salonu samochodowego w Szanghaju w drugiej połowie kwietnia.