Citroën Aircross Concept – większy brat Cactusa nadchodzi

Po dużym sukcesie modelu Cactus marka Citroën uderza po raz kolejny w segment crossoverów z niebanalnym Aircrossem. To na razie koncept, ale wierzymy, że bardzo bliski wersji produkcyjnej.

Citroën Aircross Concept – większy brat Cactusa nadchodzi
Marcin Łobodziński

08.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:26

Masywne nadwozie, wyraźnie ukierunkowane w stronę offroadu, z rozwiniętym systemem Airbump mierzy 4580 mm długości, 2100 mm szerokości i 1800 mm wysokości. Auto stoi na potężnych, 22-calowych felgach z kawałkiem solidnej gumy Continentala. Wymiary sugerują klasę średnią crossoverów i prawdopodobnie właśnie patrzymy na koncepcję następcy modelu C-Crosser, który był francuską wariacją na temat japońskiego Mitsubishi Outlandera. Aircross jest już projektem samodzielnym i trzeba przyznać, że wyjątkowo ciekawym.

Wnętrze jest nie mniej interesujące co szokujące. Odważny dobór kolorów wskazuje na wzięcie na celownik młodych klientów. Dwa ogromne ekrany całkowicie wyparły klasyczne wskaźniki i instrumenty. Deska rozdzielcza pozostaje właściwie czysta poza otworami wentylacji, a wszelkiego rodzaju uchwyty zastąpiły paski. Kubełkowe fotele mają podparcie na głowę niczym w samochodach wyścigowych.

Obraz

W modelu koncepcyjnym użyto napędu hybrydowego plug-in z 218-konnym silnikiem benzynowym 1,6 turbo napędzającym przednie koła oraz wspomagającym go 95-konnym silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi i obsługujący właśnie ją. Sumaryczna moc 313 KM pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 s co oznacza, że gdyby dokładnie w takiej konfiguracji Aircross wszedł do produkcji, mielibyśmy do czynienia z najbardziej dynamicznym Citroënem w historii marki wytwarzanym seryjnie.

Auto zostanie zaprezentowane szerszej publiczności podczas salonu samochodowego w Szanghaju w drugiej połowie kwietnia.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)