CES 2024: Goodyear i ZF integrują swoje technologie dla lepszej dynamiki prowadzenia pojazdów

Warszawa, 10 stycznia 2024 r. – Podczas targów CES 2024 w Las Vegas, firmy Goodyear oraz ZF ogłosiły pomyślną integrację pakietu inteligentnych technologii oponiarskich Goodyear SightLine z oprogramowaniem sterującym pojazdami ZF cubiX®. Integracja systemów może znacząco poprawić responsywność pojazdu umożliwiając mu płynniejszą jazdę, szczególnie podczas manewrów na zakrętach, przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności auta.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Integracja Goodyear SightLine[1] z systemem ZF cubiX®[2] została doceniona nagrodą CES 2024 w kategorii technologii pojazdów i zaawansowanej mobilności, co potwierdza innowacyjność tej synergii w branży.

Dzięki wspólnym badaniom, wirtualnym symulacjom i testom w warunkach rzeczywistych, firmy Goodyear i ZF wykazały potencjał integracji ich rozwiązań w zakresie poprawy osiągów pojazdu i bezpieczeństwa na drodze. Jak to działa w praktyce? Rozwiązanie Goodyear SightLine jest zdolne do wykrywania wczesnego aquaplaningu i natychmiast dostarcza kierowcy zalecenia dotyczące odpowiedniej prędkości, aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie informacja o ryzyku aquaplaningu wraz z danymi o oponach jest przekazywana do oprogramowania cubiX® ZF, które może wydawać polecenia siłownikom podwozia, aby skorygować nastawy i ustabilizować pojazd.

© materiały partnera

"Opony są jedyną częścią łączącą pojazd z drogą. Dzięki ucyfrowieniu tego połączenia i wyposażeniu siłowników sterujących pojazdem w krytyczne informacje możemy zoptymalizować osiągi samochodu i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy" - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii w Goodyear. "Współpracując z ZF możemy pokazać jak wiele korzyści dla mobilności może przynieść połączenie inteligentnych opon, danych i najwyższej jakości aplikacji".

"Goodyear SightLine znacząco wzmocni naszą interakcję z drogą i poszerzy funkcjonalność oraz wartość systemu cubiX®. Będzie również wspierać rozwój pojazdów sterowanych oprogramowaniem," stwierdził Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział rozwiązań podwoziowych. "Integracja naszych ekosystemów umożliwi klientom odblokowanie nowych możliwości w personalizacji i optymalizacji zarówno mechaniki jazdy, jak i inteligencji opon," dodał M. Fischer.

Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.

[1] Goodyear SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, dostarczających do układu sterującego pojazdem informacje o warunkach panujących na drodze, w pojeździe i w oponie. Ten zaawansowany system nie tylko identyfikuje oponę, ale również dostarcza szczegółowe dane o jej kondycji, tarciu o nawierzchnię oraz innych parametrach. SightLine, zapewniając zintegrowane informacje, znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności flot oraz pojazdów, w tym również tych wykorzystujących technologie autonomicznej jazdy.

[2] cubiX® to innowacyjny produkt ZF, w całości sterowany oprogramowaniem, który pozwala koordynować dynamikę pojazdu jako zintegrowany system. To rozwiązanie umożliwia kontrolę nad układami hamulcowymi, kierowniczymi, (pół)aktywnym systemem tłumienia drgań, a także innymi elementami podwozia i napędu. Platforma cubiX® charakteryzuje się kompatybilnością z różnorodnymi siłownikami - od amortyzatorów, przez hamulce, po układ kierowniczy tylnej osi - niezależnie od ich producenta czy specyfikacji. Dzięki temu klienci mogą elastycznie implementować różne serie modeli pojazdów na tej samej platformie sterującej, unikając dodatkowych kosztów związanych z integracją. Dodatkowo, przyszłe aktualizacje lub modyfikacje oprogramowania mogą być realizowane zdalnie, bez potrzeby wizyty w serwisie.

Materiał sponsorowany przez Goodyear

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów