WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

BMW X6 od Hartge bliskie ideału

Standardowe pytanie, jaki tuning jest idealny? Poprawiający osiągi, ale zachowujący "umiarkowane" koszty utrzymania wersji standardowej. Zmieniający wygląd, ale niezbyt inwazyjny. Dokładnie tak postąpiła firma Hartge tuningując BMW X6 z dieslem pod maską. Cudo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Standardowe pytanie, jaki tuning jest idealny? Poprawiający osiągi, ale zachowujący "umiarkowane" koszty utrzymania wersji standardowej. Zmieniający wygląd, ale niezbyt inwazyjny. Dokładnie tak postąpiła firma Hartge tuningując BMW X6 z dieslem pod maską. Cudo.

Niemiecki tuner nie brał wersji benzynowej, tylko ekonomiczniejszą(dziwnie brzmi) Beemkę xDrive35d. Standardowo dysponuje ona stajnią składającą się z 286 koni mechanicznych, która pochodzi z trzylitrowego silnika z dwiema turbosprężarkami. Po serii przeróbek udało się uzyskać 328 koni i aż 675 Nm momentu obrotowego.

W efekcie 2185 kilogramów masy przyspiesza od zera do setki w czasie poniżej 6 sekund. Seryjne X6 potrzebuje na to 6.7-sekundy. Prędkość maksymalna została podniesiona do 256 kilometrów na godzinę, jest to o 20 km/h więcej niż standardowe BMW.

Poprawiono również wygląd auta stosując bodykit wykonany z bardzo lekkiego poliuretanowego plastiku, zestaw spojlerów ma poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Z tyłu BMW dorobiło się nawet całkiem sporego dyfuzora, który znajduje się pomiędzy dwiema końcówkami układu wydechowego. Mają one bardzo ciekawy kształt przypominający równoległobok.

X6 zostało obniżone o 30mm i posadzone na przepięknych 22-calowych obręczach "Classic 2", które zostały wciśnięte w opony o wymiarach 295/30ZR22 z przodu i 335/25ZR22 z tyłu. We wnętrzu niewiele zmian i bardzo dobrze. Dodano tylko trochę elementów z imitacji włókna węglowego, zamontowano trójramienną kierownicę pokrytą skórą i zegary z logo Hartge.

Za taką przeróbkę trzeba u naszych zachodnich sąsiadów zapłacić 29.353 euro. Jeżeli ktoś ma tyle pieniędzy, moim zdaniem warto. Tuning bliski ideału.[block position="inside"]10108[/block]

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery