BMW X6 od Hartge bliskie ideału
Standardowe pytanie, jaki tuning jest idealny? Poprawiający osiągi, ale zachowujący "umiarkowane" koszty utrzymania wersji standardowej. Zmieniający wygląd, ale niezbyt inwazyjny. Dokładnie tak postąpiła firma Hartge tuningując BMW X6 z dieslem pod maską. Cudo.
19.04.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:16
Standardowe pytanie, jaki tuning jest idealny? Poprawiający osiągi, ale zachowujący "umiarkowane" koszty utrzymania wersji standardowej. Zmieniający wygląd, ale niezbyt inwazyjny. Dokładnie tak postąpiła firma Hartge tuningując BMW X6 z dieslem pod maską. Cudo.
Niemiecki tuner nie brał wersji benzynowej, tylko ekonomiczniejszą(dziwnie brzmi) Beemkę xDrive35d. Standardowo dysponuje ona stajnią składającą się z 286 koni mechanicznych, która pochodzi z trzylitrowego silnika z dwiema turbosprężarkami. Po serii przeróbek udało się uzyskać 328 koni i aż 675 Nm momentu obrotowego.
W efekcie 2185 kilogramów masy przyspiesza od zera do setki w czasie poniżej 6 sekund. Seryjne X6 potrzebuje na to 6.7-sekundy. Prędkość maksymalna została podniesiona do 256 kilometrów na godzinę, jest to o 20 km/h więcej niż standardowe BMW.
Poprawiono również wygląd auta stosując bodykit wykonany z bardzo lekkiego poliuretanowego plastiku, zestaw spojlerów ma poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Z tyłu BMW dorobiło się nawet całkiem sporego dyfuzora, który znajduje się pomiędzy dwiema końcówkami układu wydechowego. Mają one bardzo ciekawy kształt przypominający równoległobok.
X6 zostało obniżone o 30mm i posadzone na przepięknych 22-calowych obręczach "Classic 2", które zostały wciśnięte w opony o wymiarach 295/30ZR22 z przodu i 335/25ZR22 z tyłu. We wnętrzu niewiele zmian i bardzo dobrze. Dodano tylko trochę elementów z imitacji włókna węglowego, zamontowano trójramienną kierownicę pokrytą skórą i zegary z logo Hartge.
Za taką przeróbkę trzeba u naszych zachodnich sąsiadów zapłacić 29.353 euro. Jeżeli ktoś ma tyle pieniędzy, moim zdaniem warto. Tuning bliski ideału.[block position="inside"]10108[/block]
Źródło: worldcarfans.com