BMW nie nadąża z produkcją. Otworzy więc nową fabrykę na Węgrzech

W ostatnich dwóch dekadach BMW było tak bardzo skupione na podbijaniu pozaeuropejskich rynków, że nieco zaniedbało swój matecznik. Do tego stopnia, że powoli nie jest w stanie sprostać popytowi, który nie słabnie na Starym Kontynencie. Bawarska firma potrzebuje nowej fabryki.

Zakład w węgierskim Debreczynie będzie 31. fabryką BMW.Zakład w węgierskim Debreczynie będzie 31. fabryką BMW.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Będzie to pierwszy od 20 lat nowy zakład BMW wybudowany w Europie. Firma zamierza zainwestować w jego powstanie ponad 1 mld euro, tworząc około 1000 miejsc pracy i produkując 150 tys. aut rocznie. Na jaką lokalizację się zdecydowano? Polska? Niestety nie, ale całkiem blisko. Nowa fabryka BMW powstanie w węgierskim Debreczynie.

Na razie nie wiadomo jeszcze jakie modele będą tam powstawać. Znany jest jednak powód decyzji o budowie nowej fabryki. BMW nie narzeka na brak chętnych i powoli nie wyrabia się z liczbą zamówień w Europie. Z tego, co udało nam się ustalić, wiemy jedynie, że z taśm węgierskiego zakładu będą wyjeżdżać zarówno pojazdy z konwencjonalnym napędem, jak i hybrydy.

Standaryzacja fabryk i przystosowanie ich do jak największej elastyczności w doborze modeli jest ogólnym celem BMW na przyszłość.

  • Niebawem każda nasza fabryka będzie dostosowana do produkcji pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu, a nowy zakład wyznaczy standardy w zakresie elastyczności, digitalizacji i wydajności - powiedział Oliver Zipse, członek zarządu BMW specjalizujący się w sprawach produkcji.
Obraz
© mat.prasowe

Co ciekawe, swoje fabryki na Węgrzech mają już najwięksi konkurenci BMW, czyli Mercedes i Audi. Mocną pozycją cieszy się tam także Suzuki czy Opel, który w 2014 roku ruszył z produkcją silników w Szentgotthárd. Niebawem do tego zacnego grona dołączy także bawarski koncern, którego zakład ma szanse stać się jedną z najważniejszych fabryk na Węgrzech.

Będzie to 31 fabryka BMW na świecie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa ruszy w drugiej połowie 2019 roku, a pierwsze pojazdy powinny opuścić taśmy produkcyjne nie później niż w 2021 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu