BMW nie nadąża z produkcją. Otworzy więc nową fabrykę na Węgrzech

W ostatnich dwóch dekadach BMW było tak bardzo skupione na podbijaniu pozaeuropejskich rynków, że nieco zaniedbało swój matecznik. Do tego stopnia, że powoli nie jest w stanie sprostać popytowi, który nie słabnie na Starym Kontynencie. Bawarska firma potrzebuje nowej fabryki.

Zakład w węgierskim Debreczynie będzie 31. fabryką BMW.Zakład w węgierskim Debreczynie będzie 31. fabryką BMW.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Będzie to pierwszy od 20 lat nowy zakład BMW wybudowany w Europie. Firma zamierza zainwestować w jego powstanie ponad 1 mld euro, tworząc około 1000 miejsc pracy i produkując 150 tys. aut rocznie. Na jaką lokalizację się zdecydowano? Polska? Niestety nie, ale całkiem blisko. Nowa fabryka BMW powstanie w węgierskim Debreczynie.

Na razie nie wiadomo jeszcze jakie modele będą tam powstawać. Znany jest jednak powód decyzji o budowie nowej fabryki. BMW nie narzeka na brak chętnych i powoli nie wyrabia się z liczbą zamówień w Europie. Z tego, co udało nam się ustalić, wiemy jedynie, że z taśm węgierskiego zakładu będą wyjeżdżać zarówno pojazdy z konwencjonalnym napędem, jak i hybrydy.

Standaryzacja fabryk i przystosowanie ich do jak największej elastyczności w doborze modeli jest ogólnym celem BMW na przyszłość.

  • Niebawem każda nasza fabryka będzie dostosowana do produkcji pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu, a nowy zakład wyznaczy standardy w zakresie elastyczności, digitalizacji i wydajności - powiedział Oliver Zipse, członek zarządu BMW specjalizujący się w sprawach produkcji.
Obraz
© mat.prasowe

Co ciekawe, swoje fabryki na Węgrzech mają już najwięksi konkurenci BMW, czyli Mercedes i Audi. Mocną pozycją cieszy się tam także Suzuki czy Opel, który w 2014 roku ruszył z produkcją silników w Szentgotthárd. Niebawem do tego zacnego grona dołączy także bawarski koncern, którego zakład ma szanse stać się jedną z najważniejszych fabryk na Węgrzech.

Będzie to 31 fabryka BMW na świecie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa ruszy w drugiej połowie 2019 roku, a pierwsze pojazdy powinny opuścić taśmy produkcyjne nie później niż w 2021 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy