BMW i8 niemal doczekał się następcy. Szef designu ujawnił utajnione informacje

Szef designu marki BMW Domagoj Dukec ogłosił właśnie, że BMW pieczołowicie pracowało nad następcą zjawiskowego i8. Auto, które znane było wewnątrz firmy jako BMW i16, o mały włos nie trafiło na rynek.

BMW i16 - tak miał wyglądać następca BMW i8BMW i16 - tak miał wyglądać następca BMW i8
Źródło zdjęć: © Instagram | Domagoj Dukec
Kamil Niewiński

BMW i8 w momencie swojej prezentacji bez wątpienia mogło być uważane za model, który wyprzedza swoje czasy. Zaprezentowane w 2013 roku coupe, dostępne także w wersji roadster, wyposażone było w jednostkę hybrydową, co już samo w sobie było niezwykle wyjątkowe. Łączna moc układu wynosiła 362 KM, a przenoszona była ona na wszystkie koła z pomocą 6-stopniowego automatu.

Pod kątem designu oraz wyposażenia zdecydowanie można było tutaj mówić o aucie, które wyglądało jak koncepcyjne, a nie seryjnie produkowane. BMW i8 zdecydowanie wyprzedziło swoje czasy i robiło kolosalne wrażenie. Chociaż nie jest ono produkowane już od 2020 roku, nadal wygląda zniewalająco i nadal robi wyjątkowe wrażenie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Otwieranie drzwi w BMW i8. Wygląda świetnie, ale łatwo nie jest

Gdy tylko pojawiły się pierwsze wieści wskazujące na zakończenie produkcji i8, w mediach rozpoczęły się dyskusje dotyczące jego ewentualnego następcy. Była to kwestia delikatna i więcej informacji mówiło raczej o problemach przy rozwijaniu auta niż o realnej szansie na prędką premierę.

W 2019 roku pokazano BMW Vision M Next Concept, którego inspirację był jeden z najbardziej legendarnych modeli w historii bawarskiej marki - BMW M1. To właśnie z tego modelu koncepcyjnego miał następnie wyewoluować następca i8. Jak się teraz okazało - taki scenariusz niemal się spełnił.

Premiera po latach. Tak miał wyglądać następca BMW i8

Szef designu BMW Domagoj Dukec zdradził właśnie, że BMW i16, które miało być następcą hybrydowej rewelacji, było już na bardzo zaawansowanym etapie, a jego premiera miała mieć miejsce w 2022 r. Stworzenie auta miało zaś zająć mniej niż rok.

Pandemia COVID-19 jednak mocno storpedowała ambitne plany. Dukec pokazał również niewidziane do tej pory zdjęcie BMW i16 i zdecydowanie może się ono podobać. Z wypowiedzi Dukeca, którą umieścił w swoim poście na Instagramie, można wyczytać swego rodzaju smutek, wynikający z tego, że i16 nigdy nie ujrzało światła dziennego. Przynajmniej oficjalnie, bo teraz uległo to zmianie.

Oto kolejny dobrze strzeżony sekret. I16 to projekt, w który byłem osobiście zaangażowany. I16 miał wygląd w stylu "klasyka z przyszłości", ale wciąż zawierał nowatorskie elementy, które w stosunku do M1 posunęły projekt naprzód. W ciągu mniej niż 12 miesięcy samochód był gotowy - wewnątrz i na zewnątrz. Kluczem było wykorzystanie kompozytowej struktury i8. Historia miała jednak inne plany. Podczas, gdy my naciskaliśmy, świat zmienił się w 2020 r. Prace musiały niestety zostać wstrzymane, ale tak czasami wygląda życie. Jako projektanci jesteśmy przyzwyczajeni do wielu zwrotów akcji.

Domagoj Dukec
Szef designu BMW
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯