Bentley Flying Spur W12 S (2016) - premiera

Na krótko przed startem międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, Bentley pochwalił się imponującą propozycją jaką jest Flying Spur W12 S.

Bentley Flying Spur W12 S (2016) - premiera
Aleksander Ruciński

To pierwszy, czterodrzwiowy Bentley zdolny przekroczyć granicę 200 mph. Auto rozpędza się dokładnie do 202 mph lub jak kto woli 325 km/h. Wrażenie robi także czas sprintu do setki wynoszący 4,5 sekundy. Wydane "S" pojedzie więc o 5 km/h więcej i osiągnie 100 km/h o 0,1 sekundy szybciej niż standardowy Flying Spur W12. Świetny wynik jak na kolosa ważącego 2475 kg.

Obraz

Jednym słowem, Bentley tchnął w swoją limuzynę więcej sportowego ducha. Sześciolitrowy silnik W12 generuje teraz 626 KM, czyli o 10 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wzrósł natomiast o 20 Nm. Na wszystkie cztery koła trafia więc całe 820 Nm. W parze ze wzrostem mocy idą oczywiście ostrzejsze nastawy podwozia i wydajniejsze hamulce, które w opcji mogą być ceramiczne z czarnymi lub czerwonymi zaciskami.

Poza czysto technicznymi zmianami, Flying Spur W12 S wyróżnia się również bardziej agresywnym, choć nadal eleganckim wyglądem. Auto zyskało kilka ciekawych ozdobników w postaci błyszczących, czarnych wstawek. Mowa tu o atrapie chłodnicy, listwach okien, osłonach lusterek, a nawet wkładach reflektorów. Tylne światła także przyciemniono. Wisienką na torcie są piękne, siedmioramienne felgi o średnicy 21-cali.

Obraz

Wnętrze stanowi kontynuację stylu nadwozia. Tutaj także zgrabnie połączono luksus i elegancję ze sportową nutą. Pikowane skóry zachęcają do zajęcia miejsca w czarnej kabinie. Choć kolorystyka została przełamana jaśniejszymi, brązowymi wstawkami, ciemne barwy mają tu zdecydowaną przewagę. Oczywiście nie brakuje także oznaczeń wersji wyszytych na zagłówkach, czy wstawek z włókna węglowego.

Dostawy Bentleya Flying Spur W12 S mają ruszyć jeszcze w tym roku. Na razie nie wiemy ile sztuk trafi do produkcji. Cena także pozostaje nieznana. Nie zdziwimy się jednak jeśli wersja "S" będzie o połowę droższa niż zwykły W12 kosztujący około 1,2 mln zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
Nie sprawdzają, a potem płacz. Kupują używane auta w ciemno
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania