Audi SQ2 mocne jak Porsche. ABT wyostrzyło małego crossovera

SQ2 to najmniejszy sportowy crossover w ofercie Audi. Auto już w serii może pochwalić się zaskakująco mocnym napędem, a co za tym idzie - także świetnymi osiągami. Nie przeszkodziło to jednak specjalistom z ABT w stworzeniu dodatkowego pakietu modyfikacji.

Mały crossover, który imponuje osiągami. Z pewnością nie zabraknie chętnych na takie połączenie.Mały crossover, który imponuje osiągami. Z pewnością nie zabraknie chętnych na takie połączenie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nadworny tuner koncernu Volkswagena słynie z tego, że gości w swoim warsztacie każdy model Audi, który tylko trafi na rynek. Niemieccy specjaliści tworzą zestawy poprawek, które następnie nierzadko są oferowane jako oficjalne pakiety dealerskie. Korzystanie z usług ABT ma tę zaletę, że tuning zazwyczaj nie wiąże się tu z utratą fabrycznej gwarancji.

Nie inaczej jest w przypadku modelu SQ2, który przeszedł kurację upiększająco-wzmacniającą. Dzięki temu jego dwulitrowy, benzynowy silnik może pochwalić się teraz mocą 350 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 440 Nm. To odpowiednio o 50 KM i 40 Nm więcej niż w serii. Takie parametry w niewielkim samochodzie owocują oczywiście świetnymi osiągami.

Sprint do setki trwa zaledwie 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi imponujące 262 km/h. Ten samochód jest mocniejszy niż niejedno Porsche, a w kwestii przyspieszenia przyćmiewa supersamochody sprzed dwóch dekad. A nadal mówimy przecież o małym crossoverze, którego wygląd - choć bojowy - nie zdradza raczej aż tak dobrych osiągów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

ABT poprawiło nieco fabrykę w kwestii designu. Nadwozie zyskało dodatkowy pakiet aerodynamiczny, na który składają się delikatne dokładki zderzaków. Klienci mają też do wyboru kilka wzorów felg w rozmiarach 19 i 20 cali. Wszystkie w czarnych barwach, świetnie komponujących się z równie ciemnym nadwoziem. Tak zmodyfikowane SQ2 może stanowić ciekawą alternatywę dla wielu hot hatchy. Szczególnie wśród osób, które lubią siedzieć nieco wyżej.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił