Alfa Romeo Giulia opóźniona przez problemy z testami zderzeniowymi? Producent zaprzecza

Wejście na rynek Alfy Romeo Giulii zostało odsunięte o kilka miesięcy. To wiedzieliśmy już wcześniej. Niektóre media twierdzą teraz, że to efekt problemów z bezpieczeństwem tego auta.

Alfa Romeo Giulia opóźniona przez problemy z testami zderzeniowymi? Producent zaprzecza
Mariusz Zmysłowski

09.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:41

Automotive News Europe, powołując się na źródła wśród dostawców FCA, poinformowało, że powodem opóźnienia wprowadzenia do produkcji Alfy Romeo Giulii są problemy z testami zderzeniowymi. Podobno włoski sedan nie przeszedł w zadowalający sposób prób rozbicia czołowego, bocznego ani tylnego. W związku z tym producent musiał przed wprowadzeniem auta do produkcji zastosować szereg zmian, które pomogłyby poprawić bezpieczeństwo Giulii. To ze względu na te zmiany Alfa Romeo miała odroczyć wprowadzenie swojego nowego wozu do produkcji o pół roku.

Obraz

Gdyby tak faktycznie było, marka miałaby duże problemy. To oznaczałoby nie tylko opóźnienie, ale i gigantyczne straty finansowe. Proces projektowania samochodu jest niezwykle skomplikowany i każda zmiana w projekcie, który jest w zaawansowanym stadium kosztuje krocie. W przypadku Giulii, jeśli doniesienia Automotive News Europe są prawdziwe, nie mówimy o niewielkich zmianach, poprawki mające poprawić wyniki testów zderzeniowych, i to z każdej strony, to gigantyczne koszty. Jeśli to faktycznie ze względu na nie Alfa Romeo miałaby opóźnić premierę Giulii, to termin wynoszący pół roku byłby niezwykle optymistyczną wersją zdarzeń. Na dodatek oznaczałoby to wielomilionowe straty na koncie tego projektu.

Niedługo po tym, jak w mediach pojawiły się informacje o problemach z bezpieczeństwem Giulii, Alfa Romeo wydała oficjalne oświadczenie na ten temat. Przedstawiciel włoskiej marki poinformował, że te informacje są "nieprecyzyjne lub całkowicie niereprezentatywne". Z tego samego oświadczenia dowiadujemy się, że Giulia zostanie wprowadzona na amerykański rynek w drugim kwartale tego roku.

Obraz

Na początek do sprzedaży trafi wersja Quadrifoglio, wyposażona w 510-konny silnik V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka ta pozwala rozpędzić pięknego, włoskiego sedana do 100 km/h w 3,9 s. Mniej sportowe wersje wejdą do sprzedaży niedługo po Quadrifoglio. Te cywilne odmiany Alfa Romeo zaprezentuje prawdopodobnie na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Dla włoskiego producenta ten rok zdecyduje o przyszłych losach marki. Jeśli Giulia okaże się rynkowym niewypałem, wielki plan odrodzenia legendy prawdopodobnie przepadnie.

Nam pozostało trzymać kciuki za to, by Giulii udało się przekonać do siebie klientów. To oznaczałoby, że doczekamy się także innych, nowych modeli, w tym sportowych.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/66]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (51)