Abt Golf GTD VS 4 Power (2013)

Jako wiodąca tuningowa firma zajmująca się Volkswagenami, Abt pierwszy opracował zestaw podnoszący moc do turbodiesla montowanego w Golfie. Konkretnie chodzi o wersję GTD, w której instalowany jest ponad 180-konny motor.

Abt Golf GTD VS 4 Power fot.1Abt Golf GTD VS 4 Power fot.1
Olgierd Lachowski

Jako wiodąca tuningowa firma zajmująca się Volkswagenami, Abt pierwszy opracował zestaw podnoszący moc do turbodiesla montowanego w Golfie. Konkretnie chodzi o wersję GTD, w której instalowany jest ponad 180-konny motor.

Gdyby się dobrze zastanowić, to odmiana GTD jest dość dziwnym połączeniem. „GT” sugeruje, że mamy do czynienia z odmianą sportową, natomiast „D”, że pod maską jest jednostka wysokoprężna, która zawsze kojarzy się z oszczędną jazdą. Czasy, gdy diesle były śmierdzące i powolne dawno już minęły, ale czy ma sens sportowa jazda i zerkanie na wskaźnik zużycia paliwa?

Według marketingowców ma. To oni wymyślili Golfa GTD, bo wiedzą jak wcisnąć komuś coś, czego on tak naprawdę nie potrzebuje. To tak samo jak z tabletami. Po co komuś coś, co na telefon komórkowy jest za duże, a na komputer za słabe? Nikomu, ale skoro coś można sprzedać, to się to produkuje.

Golf GTD jako jedyna wersja wyposażeniowa ma montowany 2-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym, który ma moc 184 KM. Naturalnie jednostka napędowa ma zasobnikowy wtrysk oleju napędowego i turbosprężarkę o zmiennym ustawieniu kierownic. To właśnie dzięki nim wspomniana  moc jest rozwijana przy 3500-4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm jest uzyskiwany przy 1750-3250 obr./min.

Volkswagen GTD może mieć manualną lub zautomatyzowaną skrzynię biegów o dwóch sprzęgłach. W obydwu przypadkach przełożeń jest sześć, a napęd przekazywany jest na przednią oś.

Tuning wokół motoru polega na „zawirusowaniu” ECU, dzięki czemu zmieniają się mapy wtrysku paliwa oraz ciśnienie doładowania. To z kolei skutkuje podniesieniem mocy maksymalnej do 210 KM, zaś momentu obrotowego do 430 Nm.

Auto z ręczną skrzynią przekładniową i standardowym silnikiem potrzebuje 7,50 s na przyspieszenie do 100 km/h, a przyspieszać przestaje przy 230 km/h. Wóz ze skrzynką DSG jest o 2 km/h wolniejszy. Na razie Abt nie opublikował informacji o osiągach ulepszonego Volkswagena.

Obraz

Z modyfikacjami jednostki silnikowej mogą być połączone przeróbki wizualne. Obejmują one montaż przedniego spojlera, instalację osłon przednich reflektorów, wymianę osłony chłodnicy i obudów zewnętrznych lusterek, założenie chromowanych końcówek rur wydechowych i wymianę kół. Nowe felgi mogą mieć 18 lub 19 cali średnicy.

Później pojawi się kompletny zestaw optyczny, który będzie zawierał nie tylko wymienione wyżej elementy, ale też listwy mocowane do progów, spojler dachowy i fartuch instalowany pod tylnym zderzakiem. W przyszłości planowane jest też rozszerzenie oferty o sportowe sprężyny i całe zawieszenia, a także wydajniejsze układy hamulcowe.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 93,50 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 18-19”
  • Koła tylne: 18-19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1377 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,56 kg/KM (seryjny – 7,48 kg/KM)
  • Długość: 4268 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1442 mm
  • Rozstaw osi: 2631 mm
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Abt

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟