Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63-620 (2013)

Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63‑620 (2013)

Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63-620 (2013)
Olgierd Lachowski
17.07.2013 17:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:32

Na Autokulcie pisaliśmy do tej pory o Brabusach SL z silnikiem o mocy 520 KM i 800 KM. Niemiecki tuner oferuje jednak dużo większy wachlarz wersji silnikowych. Jedną z nich jest model SL 63 AMG B63-620.

Nowy Mercedes-Benz SL, podobnie jak wiele produkowanych obecnie samochodów, robi znacznie większe wrażenie na żywo niż na zdjęciach. I nieważne, jaki silnik napędza dany egzemplarz. A jednostki napędowe są cztery. Drugim, po widlastej "dwunastce", najmocniejszym motorem montowanym w Mercedesie SL jest 5,5-litrowy silnik V8.

Silnik ten jest dostępny w wozie oznaczonym symbolem "SL 63 AMG". Liczba "63" jest - nazwijmy to tak - pozostałością historyczną. W dobie downsizingu również większość jednostek Mercedesa ma coraz mniejszą objętość skokową, choć są oczywiście wyjątki.

Obraz

V-ósemka o oznaczeniu wewnętrznym M 157 godnie zastępuje poprzednika. Oprócz mniejszej objętości skokowej nowy silnik od poprzednika różni się między innymi tym, że jest konstrukcją turbodoładowaną, i tym, że za wtryskiwanie paliwa do cylindrów odpowiada bezpośredni układ wtryskowy.

5,5 l objętości skokowej i dwie turbosprężarki w układzie równoległym zapewniają moc maksymalną 537 KM przy 5500 obr./min. Moment obrotowy wynosi 800 Nm przy 2000-4500 obr./min.

Obraz

Ponieważ mercedesowski silnik ma doładowanie, mechanicy Brabusa mieli nieco ułatwione zadanie z tuningiem. Wystarczyło bowiem zainstalować nowy moduł sterujący jednostką silnikową i już można było zwiększyć ciśnienie doładowania, a w konsekwencji moc. Po przeróbce wzrosła ona do 620 KM. Maksymalny moment obrotowy udało się podnieść do 900 Nm. Obroty mocy i obroty momentu pozostały na niezmienionym poziomie.

Już seryjny Mercedes-Benz SL 63 AMG może rozpędzić się do 300 km/h, jeśli ma przesunięty do właśnie tej prędkości ogranicznik. Brabus ustawia blokadę nadal na 300 km/h niezależnie od tego, czy jest to wersja 63 AMG czy auto z pakietem Performance (SL 63 AMG Performance Package).

Skrócił się za to minimalnie czas przyspieszania od 0 do 100 km/h. Teraz wynosi on 4,20 s zamiast katalogowych 4,30 s dla fabrycznego roadstera. Być może różnice w czasach przyspieszeń na poszczególnych biegach między oryginałem i maszyną po tuningu są większe, ale Brabus nie ujawnił takich danych.

Obraz

Poza modelem SLS Mercedes nadal stawia na automatyczne skrzynie biegów. Nie można nazwać ich jednak klasycznymi, ponieważ coraz częściej, również w SL-u, producent stosuje skrzynie, w których zamiast przekładni hydrokinetycznej jest wielopłytkowe sprzęgło. W prezentowanym aucie zastosowano 7-biegową przekładnię MCT. Napęd realizowany jest przez tylną oś.

Firma z Bottrop nie poprzestała na zmianach wokół silnika. Również karoseria i wnętrze są przerobione. Nadwozie otrzymało zestaw elementów ozdobnych z włókna węglowego. Są to nakładki na wyloty w przednim zderzaku, splitter z przodu, oprawki lusterek zewnętrznych, listwa na klapie bagażnika oraz imitacja tylnego dyfuzora.

Felgi Monoblock R mają rozmiar 8,5 x 20" z przodu oraz 9,5 x 20" z tyłu. Niemcy na stałe współpracują z trzema firmami oponiarskimi: Yokohamą, Pirelli i Continentalem. Jedna z nich dostarczyła "czarne złoto" w rozmiarach 255/30 (przód) i 295/25 (tył).

Obraz

Wnętrze przyciąga wzrok przede wszystkim dlatego, że zastosowano w nim sporo tapicerki w bardzo jaskrawym kolorze, będącym mieszanką czerwieni i pomarańczowego. Skóry w tej barwie pokryły całe fotele i częściowo drzwi. Reszta kabiny jest bardziej zachowawcza, ale wykonana z najwyższą dokładnością.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,53 KM/l (seryjny – 98,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift MCT 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Monoblock R
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Monoblock R
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,98 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
  • Długość: 4617 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)