Brabus E 63 S AMG 4Matic B63-650 (2013)

Niemiecki tuner nie ustaje w modyfikowaniu i uzupełnianiu swojej oferty dotyczącej Mercedesa. Kilka dni temu ujawniono zestaw B63-650, który jest przeznaczony dla modelu E 63 S AMG 4Matic.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wkrótce po odświeżeniu klasy E przez Mercedesa Brabus przedstawił poprawiony pakiet B64-620, a także dorzucił zestaw B63-730. Podczas frankfurckich targów samochodowych firma z Bottrop chwaliła się najmocniejszymi wersjami modeli E, CLS i S, czyli 850-konnymi odmianami z 6-litrowymi silnikami.

Najmocniejszą dostępną w fabrycznych salonach wersją Mercedesa E jest E 63 S AMG 4Matic. Dopisek 4Matic oznacza, że ten luksusowy sedan ma napęd na wszystkie koła. Dla modeli E 63 AMG i E 63 S AMG 4Matic wspólne są silniki i skrzynie biegów. Automatyczne przekładnie z suchymi wielopłytkowymi sprzęgłami mają po siedem przełożeń.

Jednostki napędowe to 8-cylindrowce o objętości skokowej 5,5 l. Oznaczane są kodem wewnętrznym M 157. Jeden i drugi motor mają po dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa i tzw. zmienne fazy rozrządu. Różnią się jednak oprogramowaniem ECU, dzięki czemu silnik montowany w E 63 S jest nieco mocniejszy.

Obraz

V-ósemka ma 585 KM mocy maksymalnej przy 5500 obr./min i 800 Nm momentu obrotowego przy 1750-5000 obr./min. Technicy Brabusa przeprogramowali centralną jednostkę sterującą motorem, co poskutkowało wzrostem mocy do 650 KM, a momentu do 920 Nm. Obroty mocy i momentu są bez zmian. Głównym parametrem, który zmieniono w oprogramowaniu, jest ciśnienie doładowania turbosprężarek.

Czarny Mercedes ma pozostawione seryjne zawieszenie Airmatic. Jest natomiast w opcji możliwość wpięcia nowego modułu odpowiadającego za pracę podwozia. Co prawda nawet do modeli z układem Airmatic Brabus proponuje montaż sportowego zawieszenia, ale ze względu na napęd na wszystkie koła w tym sedanie jest to niemożliwe.

Auto porusza się na 20-calowych felgach Monoblock R z oponami 245/30 R 20 z przodu oraz 285/25 R 20 na kołach tylnych. Do wyboru są także inne wzory kół i inne, mniejsze i większe rozmiary. Głębiej, za kołami, mieszczą się zupełnie seryjne hamulce.

Z przodu samochodu Brabus zainstalował niewielki splitter i wymienił osłonę chłodnicy. Z tyłu dokleił listwę na klapie bagażnika i wymienił fartuch pod zderzakiem.

Nie wiadomo, czy czarne wnętrze E 63 S AMG zostało stuningowane. Pewne jest, że jeśli właściciel pojazdu ma wystarczająco gruby portfel, pracownicy Brabusa mogą zrobić niemal wszystko, czego dusza zapragnie. Dla niezdecydowanych firma przygotowała katalog różnych dodatków i zmian, wśród których najważniejsze to skórzana tapicerka i kompozytowe detale na desce rozdzielczej, drzwiach i tunelu środkowym.

Obraz

Ważący niespełna dwie tony, uzbrojony w napęd na obie osie seryjny Mercedes E 63 S AMG 4Matic od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,60 s. Brabus potrzebuje na to samo o 0,20 s mniej. Prędkości maksymalne fabrycznego i podkręconego wozu są identyczne. I producent, i tuner ograniczają prędkość do równych 300 km/h, a szkoda…

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: V8, 90o, M 157

• Ustawienie: z przodu, wzdłużnie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 5461 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki

• Moc maksymalna: 650 KM przy 5500 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 119,03 KM/l (seryjny – 107,12 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 1750-500 obr./min

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT

• Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm

• Koła przednie: 8,5 x 20” Monoblock R

• Koła tylne: 9,5 x 20” Monoblock R

• Opony przednie: 245/30 R 20

• Opony tylne: 285/25 R 20

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1940 kg

• Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,32 kg/KM)

• Długość: 4891 mm

• Szerokość: 1872 mm

• Rozstaw osi: 2874 mm

[u]Osiągi:[/u]

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,40 s

• Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h

Brabus E 63 S AMG 4Matic B63-650 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟