Euro NCAP sprawdziło 7 aut. W tym Hondę e i Land Rovera Defendera

Od 3 do 5 gwiazdek - takie wyniki odnotowały modele rozbite w ramach najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP. Najgorzej, co nie powinno dziwić, wypadły najmniejsze propozycje - Hyundai i10 oraz elektryczna Honda e.
Specjaliści z Euro NCAP nie przepracowywali się zbytnio w tym roku. W końcówce zwiększyli jednak tempo. Na oficjalnej stronie organizacji pojawiły się właśnie wyniki aż 7 nowych modeli. Wśród nich znajdziemy zarówno duże SUV-y, jak i mniejsze kompakty oraz auta miejskie.
Wbrew ostatnim trendom nie wszystkie sprawdzone samochody zasłużyły na najwyższą, 5-gwiazdkową notę, choć trzeba przyznać, że 5 z 7 rozbitych aut wypadło naprawdę dobrze. Co ciekawe, najbezpieczniejszą konstrukcją w tym zestawieniu okazał się nowy Seat Leon. Zacznijmy jednak alfabetycznie:
Audi A3





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Zobacz również: Audi S3 - przyspieszenie
Isuzu D-MAX





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Honda e





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 65 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Hyundai i10





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 52 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Kia Sorento





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 87 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Land Rover Defender





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 79 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Seat Leon





Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80 proc.
Pobierz pełny raport w PDF
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze