Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. Sprawdziliśmy, czy to dalej premium.

Audi A3 miało być samochodem kompaktowym, który oferował dużo więcej luksusu niż inne auta tego typu. Teraz na rynek weszła najnowsza odmiana o oznaczeniu 8Y, która — według producenta — ma być bardziej sportowa, cyfrowa i w pełni skomunikowana.

Z zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany

Jeśli chodzi o zmiany z zewnątrz, to są one kosmetyczne. Z przodu, poza nieco inaczej zaprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza i 6-kątną osłoną chłodnicy singleframe, na uwagę zasługują reflektory. W najnowszej wersji światła do jazdy dziennej składają się z pól pikseli zbudowanych z 3–5 segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.

Z boku możecie zauważyć nowy motyw w stylistyce Audi, a mianowicie błotniki w górnej części są bardziej wypukłe i zachodzą na drzwi, aby później stać się bardziej wklęsłe w środku i na dole. Taki zabieg stylistyczny ma podkreślać właśnie masywniejsze nadkola.

Tył nowego Audi A3 nawiązuje z kolei i idealnie wpasowuje się w nową linię stylistyczną producenta, głównie poprzez delikatne przeprojektowanie tylnych lamp.

We wnętrzu nowego Audi A3 8y jest dużo lepiej

Wnętrze samochodu jest dużo ciekawsze niż w poprzedniej generacji. Pomimo tego, że sporo się tutaj dzieje, to całość jest naprawdę spójna stylistycznie.

Audi A3 8Y — silniki

W Polsce nowe Audi A3 Sportback wystartuje w 4 wersjach silnikowych – 1.0 TFSI o mocy 110 KM, 1.5 TFSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 116 KM albo o mocy 150 KM. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Stopniowo Audi będzie poszerzać ofertę o kolejne silniki, w tym o napędy elektryczne i wersje z napędem quattro. Audi A3 Limusine będzie dostępne tylko z silnikiem 1.5 TFSI o mocy 150 KM. Do wyboru będzie manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Czy nowe Audi A3 jest wyjątkowe?

Audi A3 to niewątpliwie przełomowy model wśród kompaktów. Ale czy najnowsza odmiana jest wyjątkowa? Na pewno jest bardziej nowoczesna i dopasowana do wymagań dzisiejszego rynku, natomiast na ostateczny werdykt będziecie musieli poczekać, gdy będziemy mieli szansę poznać ten model dokładniej podczas standardowego testu w naszej redakcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny Pierwsza jazda: Renault Arkana E-Tech - nie sądziłem, że to powiem o renault Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego Test Škody Superb 2.0 TSI: 272-konna limuzyna pali tyle, co dawniej słaby kompakt Podsumowanie testów samochodowych autokult.pl (2011) BMW serii 1 (F20) 114i - prowadź mnie [test autokult.pl] BMW iX xDrive50: sprawdzam, czy ma magię litery i Zaloguj się do auta i wykup subskrypcję. Android Automotive OS w Volvo XC60 Ford S-Max 2,0 EcoBoost PowerShift Titanium - niepozorny [test autokult.pl] Volkswagen Transporter 6.1 - punkt widzenia zależy od punktu mierzenia Nissan Juke: druga generacja to subtelny skok na segment kompaktowych crossoverów Test 300-konnego hot SUV-a. Cupra Ateca przeciera szlaki dla nowej marki

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego Test: Honda Civic Type R - oficjalne dane to jeszcze tajemnica