Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. Sprawdziliśmy, czy to dalej premium.

Audi A3 miało być samochodem kompaktowym, który oferował dużo więcej luksusu niż inne auta tego typu. Teraz na rynek weszła najnowsza odmiana o oznaczeniu 8Y, która — według producenta — ma być bardziej sportowa, cyfrowa i w pełni skomunikowana.

Z zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany

Jeśli chodzi o zmiany z zewnątrz, to są one kosmetyczne. Z przodu, poza nieco inaczej zaprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza i 6-kątną osłoną chłodnicy singleframe, na uwagę zasługują reflektory. W najnowszej wersji światła do jazdy dziennej składają się z pól pikseli zbudowanych z 3–5 segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.

Z boku możecie zauważyć nowy motyw w stylistyce Audi, a mianowicie błotniki w górnej części są bardziej wypukłe i zachodzą na drzwi, aby później stać się bardziej wklęsłe w środku i na dole. Taki zabieg stylistyczny ma podkreślać właśnie masywniejsze nadkola.

Tył nowego Audi A3 nawiązuje z kolei i idealnie wpasowuje się w nową linię stylistyczną producenta, głównie poprzez delikatne przeprojektowanie tylnych lamp.

We wnętrzu nowego Audi A3 8y jest dużo lepiej

Wnętrze samochodu jest dużo ciekawsze niż w poprzedniej generacji. Pomimo tego, że sporo się tutaj dzieje, to całość jest naprawdę spójna stylistycznie.

Audi A3 8Y — silniki

W Polsce nowe Audi A3 Sportback wystartuje w 4 wersjach silnikowych – 1.0 TFSI o mocy 110 KM, 1.5 TFSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 116 KM albo o mocy 150 KM. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Stopniowo Audi będzie poszerzać ofertę o kolejne silniki, w tym o napędy elektryczne i wersje z napędem quattro. Audi A3 Limusine będzie dostępne tylko z silnikiem 1.5 TFSI o mocy 150 KM. Do wyboru będzie manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Czy nowe Audi A3 jest wyjątkowe?

Audi A3 to niewątpliwie przełomowy model wśród kompaktów. Ale czy najnowsza odmiana jest wyjątkowa? Na pewno jest bardziej nowoczesna i dopasowana do wymagań dzisiejszego rynku, natomiast na ostateczny werdykt będziecie musieli poczekać, gdy będziemy mieli szansę poznać ten model dokładniej podczas standardowego testu w naszej redakcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Kalifornia wychodzi z mody: za kierownicą nowego Ferrari Portofino Peugeot 508 1,6 THP Active - test, opinia, spalanie, cena Test: Dodge Viper RT/10 - poznałem bohatera plakatów znad dziecięcych łóżek Test: Mini Cooper SE zadaje więcej pytań, niż daje odpowiedzi. Przynajmniej dziś Test: Jeep Cherokee z silnikiem GME 2.0 Turbo ma teraz mocny atut. Dosłownie 272-konny Toyota RAV4 - SUV czy jednak terenówka? [wideotest autokult.pl] Ford Edge po liftingu. Stracił nieco charakteru, ale dalej robi wrażenie Pierwsza jazda: Ram 1500 TRX - szok i niedowierzanie VW Golf 8 kontra Škoda Octavia IV: bratobójcza walka w pięciu rundach Honda HR-V Sport: pokazuje, że crossovery mogą być emocjonujące. A także praktyczne Kia Ceed SW 1,4 T-GDi: kompetentna, lecz pozbawiona charakteru Test: BMW X5 xDrive25d - ile kosztuje teleport?

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia