Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. Sprawdziliśmy, czy to dalej premium.

Audi A3 miało być samochodem kompaktowym, który oferował dużo więcej luksusu niż inne auta tego typu. Teraz na rynek weszła najnowsza odmiana o oznaczeniu 8Y, która — według producenta — ma być bardziej sportowa, cyfrowa i w pełni skomunikowana.

Z zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany

Jeśli chodzi o zmiany z zewnątrz, to są one kosmetyczne. Z przodu, poza nieco inaczej zaprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza i 6-kątną osłoną chłodnicy singleframe, na uwagę zasługują reflektory. W najnowszej wersji światła do jazdy dziennej składają się z pól pikseli zbudowanych z 3–5 segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.

Z boku możecie zauważyć nowy motyw w stylistyce Audi, a mianowicie błotniki w górnej części są bardziej wypukłe i zachodzą na drzwi, aby później stać się bardziej wklęsłe w środku i na dole. Taki zabieg stylistyczny ma podkreślać właśnie masywniejsze nadkola.

Tył nowego Audi A3 nawiązuje z kolei i idealnie wpasowuje się w nową linię stylistyczną producenta, głównie poprzez delikatne przeprojektowanie tylnych lamp.

We wnętrzu nowego Audi A3 8y jest dużo lepiej

Wnętrze samochodu jest dużo ciekawsze niż w poprzedniej generacji. Pomimo tego, że sporo się tutaj dzieje, to całość jest naprawdę spójna stylistycznie.

Audi A3 8Y — silniki

W Polsce nowe Audi A3 Sportback wystartuje w 4 wersjach silnikowych – 1.0 TFSI o mocy 110 KM, 1.5 TFSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 116 KM albo o mocy 150 KM. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Stopniowo Audi będzie poszerzać ofertę o kolejne silniki, w tym o napędy elektryczne i wersje z napędem quattro. Audi A3 Limusine będzie dostępne tylko z silnikiem 1.5 TFSI o mocy 150 KM. Do wyboru będzie manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Czy nowe Audi A3 jest wyjątkowe?

Audi A3 to niewątpliwie przełomowy model wśród kompaktów. Ale czy najnowsza odmiana jest wyjątkowa? Na pewno jest bardziej nowoczesna i dopasowana do wymagań dzisiejszego rynku, natomiast na ostateczny werdykt będziecie musieli poczekać, gdy będziemy mieli szansę poznać ten model dokładniej podczas standardowego testu w naszej redakcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A6 allroad quattro 3,0 TFSI S-Tronic na wielkopolskich drogach [pierwsza jazda autokult.pl] Mini Clubman Cooper S - test, opinia, spalanie, cena Polska premiera Mercedesa Klasy S. To skromna limuzyna, która szokuje wnętrzem Volkswagen Sharan – nowy lider segmentu [test autokult.pl] Honda Civic 1,6 i-DTEC Lifestyle - Civic z "małym" dieslem [pierwsza jazda autokult.pl] Skoda Karoq 1.0 TSI Ambition. Spokojnie do celu Jeep Cherokee po liftingu: nowa twarz i zmiany pod maską Ford Mondeo Hybrid Titanium - test, opinia, spalanie, cena Škoda Octavia 1,2 TSI (85 KM) Active - test Cupra Leon ST E-Hybrid - myśli, że wie lepiej Test: jedyny Lexus LS400 LWB - japoński rywal rolls-royce'a, który miał nigdy nie powstać SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: VW ID.4 to mistrz argumentów. Coraz trudniej nie wybrać elektryka Pierwsza jazda: Dacia Spring ma dwie twarze. Nie kupuj jej, a odkryjesz tę lepszą Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test: Peugeot 3008 1.2 PureTech - dobrze, że zmiany nie poszły zbyt daleko Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: BMW 330e Touring xDrive – świetna hybryda, ale niekoniecznie świetne BMW Test: Hyundai Kona po liftingu. "Pierwsze wrażenie? Jak nie w hyundaiu"