Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. Sprawdziliśmy, czy to dalej premium.

Audi A3 miało być samochodem kompaktowym, który oferował dużo więcej luksusu niż inne auta tego typu. Teraz na rynek weszła najnowsza odmiana o oznaczeniu 8Y, która — według producenta — ma być bardziej sportowa, cyfrowa i w pełni skomunikowana.

Z zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany

Jeśli chodzi o zmiany z zewnątrz, to są one kosmetyczne. Z przodu, poza nieco inaczej zaprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza i 6-kątną osłoną chłodnicy singleframe, na uwagę zasługują reflektory. W najnowszej wersji światła do jazdy dziennej składają się z pól pikseli zbudowanych z 3–5 segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.

Z boku możecie zauważyć nowy motyw w stylistyce Audi, a mianowicie błotniki w górnej części są bardziej wypukłe i zachodzą na drzwi, aby później stać się bardziej wklęsłe w środku i na dole. Taki zabieg stylistyczny ma podkreślać właśnie masywniejsze nadkola.

Tył nowego Audi A3 nawiązuje z kolei i idealnie wpasowuje się w nową linię stylistyczną producenta, głównie poprzez delikatne przeprojektowanie tylnych lamp.

We wnętrzu nowego Audi A3 8y jest dużo lepiej

Wnętrze samochodu jest dużo ciekawsze niż w poprzedniej generacji. Pomimo tego, że sporo się tutaj dzieje, to całość jest naprawdę spójna stylistycznie.

Audi A3 8Y — silniki

W Polsce nowe Audi A3 Sportback wystartuje w 4 wersjach silnikowych – 1.0 TFSI o mocy 110 KM, 1.5 TFSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 116 KM albo o mocy 150 KM. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Stopniowo Audi będzie poszerzać ofertę o kolejne silniki, w tym o napędy elektryczne i wersje z napędem quattro. Audi A3 Limusine będzie dostępne tylko z silnikiem 1.5 TFSI o mocy 150 KM. Do wyboru będzie manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Czy nowe Audi A3 jest wyjątkowe?

Audi A3 to niewątpliwie przełomowy model wśród kompaktów. Ale czy najnowsza odmiana jest wyjątkowa? Na pewno jest bardziej nowoczesna i dopasowana do wymagań dzisiejszego rynku, natomiast na ostateczny werdykt będziecie musieli poczekać, gdy będziemy mieli szansę poznać ten model dokładniej podczas standardowego testu w naszej redakcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Isuzu D-Max 3,0 TD LS - plan B [test autokult.pl] Audi S3 Sportback quattro S-tronic - test Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test Nowy Hyundai i10 (2013) - o poziom wyżej [pierwsza jazda autokult.pl] Range Rover Evoque 2.0 TD4 180 KM HSE Dynamic - test, opinia, spalanie, cena Opel Insignia BiTurbo OPC Line - test Test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo. Zabierz ją na wycieczkę O surowej wyspie i technologicznym gigancie: Volkswagen Touareg na Islandii Lamborghini Huracán EVO: walka do samego końca Co ma do zaoferowania Kia Sorento w czasach Skody Kodiaq i Peugeota 5008? Wracamy za kierownicę starszego rywala Elektryczny Nissan e-NV200 Combi Tekna - test Pierwsza jazda: nowe oblicze Toyoty Hilux, a co z charakterem?

Popularne w tym tygodniu:

Po co w Jeepie Cherokee 9. bieg, skoro się nie włącza? Sprawdziłem zużycie paliwa Pierwsza jazda: Mercedes Klasy E po liftingu - Niemcy promują hybrydy, ale w tym wypadku wezmę największego diesla Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Test: Mazda 6 kombi 2.5 Skyactiv-G – za takimi samochodami niedługo będziemy tęsknić Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Test: Volkswagen Arteon R-line Edition - nadchodzący lifting może nie być dobrym pomysłem Test: Mercedes-Benz A250e kontra Audi A3 35 TDI - oszczędzanie w stylu tradycyjnym czy nowoczesnym? Test: Ford Transit Custom Nugget Plus - przez weekend byłem królem kempingu Pierwsza jazda: Mazda MX-30 to auto dla tych, którzy dobrze wiedzą, czego chcą Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę" Test: Suzuki Vitara Hybrid - wciąż bardzo je lubię, ale "hybrydy" bym nie kupił