Nowe Audi A3 - nie ograniczajmy się!

Kiedyś samochody klasy premium kojarzyły się tylko z wielkimi limuzynami, które woziły prezesów na różne spotkania biznesowe. Tak było do momentu, gdy w 1996 roku Audi wprowadziło model A3. Właśnie pojawiła się jego najnowsza odmiana. Sprawdziliśmy, czy to dalej premium.

Audi A3 miało być samochodem kompaktowym, który oferował dużo więcej luksusu niż inne auta tego typu. Teraz na rynek weszła najnowsza odmiana o oznaczeniu 8Y, która — według producenta — ma być bardziej sportowa, cyfrowa i w pełni skomunikowana.

Z zewnątrz tylko kosmetyczne zmiany

Jeśli chodzi o zmiany z zewnątrz, to są one kosmetyczne. Z przodu, poza nieco inaczej zaprojektowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza i 6-kątną osłoną chłodnicy singleframe, na uwagę zasługują reflektory. W najnowszej wersji światła do jazdy dziennej składają się z pól pikseli zbudowanych z 3–5 segmentów diod, tworzących specjalne sygnatury świetlne.

Z boku możecie zauważyć nowy motyw w stylistyce Audi, a mianowicie błotniki w górnej części są bardziej wypukłe i zachodzą na drzwi, aby później stać się bardziej wklęsłe w środku i na dole. Taki zabieg stylistyczny ma podkreślać właśnie masywniejsze nadkola.

Tył nowego Audi A3 nawiązuje z kolei i idealnie wpasowuje się w nową linię stylistyczną producenta, głównie poprzez delikatne przeprojektowanie tylnych lamp.

We wnętrzu nowego Audi A3 8y jest dużo lepiej

Wnętrze samochodu jest dużo ciekawsze niż w poprzedniej generacji. Pomimo tego, że sporo się tutaj dzieje, to całość jest naprawdę spójna stylistycznie.

Audi A3 8Y — silniki

W Polsce nowe Audi A3 Sportback wystartuje w 4 wersjach silnikowych – 1.0 TFSI o mocy 110 KM, 1.5 TFSI o mocy 150 KM, 2.0 TDI o mocy 116 KM albo o mocy 150 KM. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Stopniowo Audi będzie poszerzać ofertę o kolejne silniki, w tym o napędy elektryczne i wersje z napędem quattro. Audi A3 Limusine będzie dostępne tylko z silnikiem 1.5 TFSI o mocy 150 KM. Do wyboru będzie manualna lub automatyczna skrzynia biegów.

Czy nowe Audi A3 jest wyjątkowe?

Audi A3 to niewątpliwie przełomowy model wśród kompaktów. Ale czy najnowsza odmiana jest wyjątkowa? Na pewno jest bardziej nowoczesna i dopasowana do wymagań dzisiejszego rynku, natomiast na ostateczny werdykt będziecie musieli poczekać, gdy będziemy mieli szansę poznać ten model dokładniej podczas standardowego testu w naszej redakcji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 - królowa śniegu [pierwsza jazda autokult.pl] Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Toyota Land Cruiser V8 Diesel (J200) D-4D - test Hyundai i30 Turbo 1.6T vs Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - silnik doładowany czy wolnossący? Elektryczny Nissan e-NV200 Combi Tekna - test Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły Test: Toyota GR Supra 2.0 - sportowy, wciągający wóz w wersji fit W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic Škoda Octavia - 1.0 TSI pod maską i zestaw nowych akcesoriów Seat Ibiza ST 1,2 TSI + LPG Style – samochód rodzinny [test autokult.pl] Audi odkrywa karty - sprawdzamy co potrafi nowa generacja A6 Volkswagen Tiguan 2,0 TSI DSG 4Motion - na każdą okazję [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: VW Arteon Shooting Brake - styl nie przyćmił praktyczności. Problemem jest co innego Test: Kia e-Niro – doskonale zwyczajne auto, które w Polsce ma podcięte skrzydła Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie Test: Toyota Land Cruiser – porzuć hybrydę, wybierz terenówkę RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę" Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG?