Pierwsza część już gotowa. Ważna obwodnica ułatwi jazdę

Droga nie tylko pozwoli ominąć centrum miasta, ale i połączy je z węzłem Oświęcim na ekspresowej trasie S1.

Obwodnica Oświęcimia
Obwodnica Oświęcimia
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Aleksander Ruciński

03.12.2024 | aktual.: 03.12.2024 16:53

Jak informuje GDDKiA, drogą krajową 44, będącą kręgosłupem transportowym Oświęcimia, każdego dnia porusza się ponad 20 tys. aut. Sytuacja mocno rzutuje na bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Nic więc dziwnego, że zapadła decyzja o wyprowadzeniu tranzytu z centrum.

Kluczową rolę w tym procesie odegra nowa, 9-kilometrowa obwodnica, która pozwoli ominąć miasto od południa i połączy je z budowaną trasą ekspresową S1 Mysłowice - Bielsko Biała.

Do użytku oddano właśnie pierwszy, 2,2-kilometrowy fragment obwodnicy Oświęcimia między rondem na ul. Zatorskiej a rondem na ul. Jagiełły. Udostępniony kawałek ułatwi przejazd z północnej i wschodniej części miasta w kierunku Kęt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Docelowo nowa obwodnica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i połączy się z innymi drogami w sześciu miejscach:

  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy),
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Wojewódzką w Pławach poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Legionów (DW933) poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Jagiełły (DW948) poprzez rondo turbinowe,
  • z ul. Zatorską (obecna DK44, koniec obwodnicy) poprzez rondo turbinowe.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja zakończy się w połowie 2026 r.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)