Nowy Peugeot 508 - wiemy wszystko. Na pewno warto było czekać

Peugeot 508 jest już na rynku od 8 lat. Francuzi mieli więc sporo czasu by zastanowić się, co wymaga poprawy. Teraz wiemy, że ten okres nie został zmarnowany.

Nowy Peugeot 508 imponuje stylistyką nadwozia, ale wnętrze robi jeszcze lepsze wrażenie.

Nowy Peugeot 508 imponuje stylistyką nadwozia, ale wnętrze robi jeszcze lepsze wrażenie. (fot. mat. prasowe)

W listopadzie 2017 roku, podczas nieoficjalnej rozmowy z polskim przedstawicielstwem Peugeota, okazało się, że 508 "jest w przygotowaniu". Nie sądziliśmy jednak, że prace postępują tak szybko. Choć nowa francuska limuzyna nie została jeszcze oficjalnie zaprezentowana, już teraz, kilka dni przed salonem samochodowym w Genewie, do sieci wyciekły pierwsze zdjęcia długo oczekiwanego 508.

Trzeba przyznać, że Francuzi mają talent do tworzenia niezapomnianych kształtów reflektorów. Najpierw nasze uznanie zdobył Renault Talisman, teraz Grupa PSA pokazuje, że również nie ma się czego wstydzić. Mocno opadające łezki sprawią, że 508 będzie wyróżniał się na drodze, zwłaszcza w prezentowanej na zdjęciach wersji GT, która otrzymała także "pikowaną" osłonę chłodnicy.

Nowy Peugeot 508

Jednak nie tylko pas przedni robi wrażenie. Linia boczna jest przyjemna dla oka — auto mierzy tylko 1,4 m wysokości — a światła w wersji sedan (pewnie niedługo po niej zobaczymy kombi) nawiązują do większych SUV-ów Peugeota. Nadwozie wydaje się dość krótkie, co przekłada się na rzeczywistość. Nowy Peugeot 508 ma tylko 4,75 m długości, czyli prawie 10 cm mniej od poprzednika i jest o 11 cm krótszy od VW Arteona, w którym Peugeot upatruje konkurenta. Całość zbudowano na bardzo wszechstronnej platformie EMP2, lżejszej od poprzedniej o 70 kg.

Również w kabinie mamy do czynienia z ekstrawagancją. Zegary zastąpiono wyświetlaczem w formacie 8:3 i o przekątnej 12,3 cala, który umieszczony jest na tyle wysoko, że nie wymaga instalacji systemu HUD. Na centralnej części kokpitu pojawiły się przyciski ”fortepianowe”, które znajdziemy także w SUV-ach marki Peugeot. Nad nimi, prawie na tej samej wysokości co tablica ze wskaźnikami, umieszczono ekran multimediów o przekątnej 8 lub 10 cali.

Nowy Peugeot 508

Jak wiadomo, koncern PSA wykupił Opla i na dobrą sprawę obserwujemy cały czas przepływ rozwiązań technicznych w jednym kierunku – w stronę niemieckiego producenta. Tym razem mamy odwrotną sytuację. Fotele przednie Peugeota 508 uzyskały akceptację towarzystwa fizjoterapeutów i specjalistów od kręgosłupa AGR. Takie siedziska można dokupić do niemal wszystkich modeli Opla. Oferują znacznie szerszy zakres regulacji niż w innych francuskich autach, a także funkcję masażu.

Warto wspomnieć, że Peugeot przywiązał dużo uwagi do schowków, których zdecydowanie brakuje w obecnej jeszcze generacji modelu 508. Łączna ich pojemność w nowym aucie to 32 l. Nie imponuje natomiast bagażnik, który ma tylko 487 l pojemności, a po złożeniu siedzeń 1537 l.

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Nowy Peugeot 508

Nowy Peugeot 508 dla wyższego komfortu jazdy został wyposażony w dopracowane zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia Active Suspension Control. Kierowca może wybrać czy chce jechać w trybie sportowym, czy komfortowym, a do charakterystyki pracy zawieszenia również dopasować układ kierowniczy. Takie podwozie będzie standardem w wersji GT, we wszystkich wersjach benzynowych, za to opcją z dieslami.

Jeśli chodzi o silniki, producent proponuje jeden benzynowy oraz dwa zasilane olejem napędowym, ale w kilku wersjach mocy. Benzynowy 1.6 THP w wersji podstawowej ma rozwijać 180 KM, natomiast w odmianie GT 225 KM. Obie modele mają być łączone z przekładnią automatyczną EAT8.

Diesle to nowa jednostka 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM oraz większa 2.0 BlueHDi o mocach 160 lub 180 KM. Tylko do najsłabszej wersji będzie oferowana standardowo manualna skrzynia biegów, natomiast w opcji pozostaje EAT8. Do mocniejszych motorów podstawą będzie automat.

Nowy Peugeot 508

Nowego Peugeota 508 zobaczymy na salonie samochodowym w Genewie już na początku marca. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów najprawdopodobniej jesienią.

Peugeot 508 1,6 THP Active — test, opinia, spalanie, cena

Francuskie sedany klasy średniej zawsze były alternatywą dla konkurencji, bo były nieco od nich inne, wyróżniające się na plus komfortem jazdy. Od…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Porsche kończy produkcję diesli. Zamiast nich będą hybrydy Fiat szykuje nową wersję Tipo. Auto ma zadebiutować w Genewie Nowe hardkorowe Ferrari. 488 Pista ma mieć minimum 720 KM Seat Tarraco - wszyscy mówią o nowym SUV-ie. My wiemy coś więcej o Leonie BMW M4 Convertible Edition 30 Jahre - urodziny bez tortu, ale z 450 KM do torturowania asfaltu Małe lusterko po stronie pasażera to nie absurd. Niemieccy producenci mieli plan Tak będzie wyglądać nowe Porsche 911? Wyciekło pierwsze zdjęcie auta Opel pokazuje nowe auto rodzinne. Combo może być zagrożeniem dla Zafiry Nowy Peugeot 508 na pierwszym zdjęciu. Jest naprawdę nowy Sprzedaż nowych samochodów z LPG. Polacy wybierają je niechętnie Aston Bonda może być twój. Samochód Daniela Craiga trafi na aukcję Dodge Charger prosto z garażu gwiazdy. Nie jest tak drogi jak myślisz Mercedes Klasy C po liftingu. Zmian nie widać, ale jest ich sporo Jeszcze droższy Kodiaq. Największy SUV Škody doczekał się wersji L&K Najnowszy Hyundai jest już w salonach. Niewiele droższy od Octavii Do widzenia, Fordzie Focusie RS. Limitowana wersja na pożegnanie hothatcha Nowy Peugeot 508 zadebiutuje w marcu. Mondeo, Passat i Insignia już drżą Polscy kierowcy są coraz bardziej świadomi. Chętniej kupują opony całoroczne Volvo zapowiada nowe V60. Obejrzałem wideo i zacząłem szukać aut sprzed lat Nowe zegary w Skodzie Octavii. Teraz jeszcze bliżej do Audi Nowy Citroën Berlingo jeszcze bardziej osobowy. To przełom w segmencie minivanów Nowa Corsa będzie elektryczna. Plan PSA zaczyna się spełniać

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości 120 tys. euro mandatu. Fiński hokeista pobił rekord Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko "Drogi krajowe, z ogromnym nasileniem ruchu, muszą się rozszerzać." Ale nie każde drzewo trzeba wyciąć Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach