Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli

Ten artykuł ma 5 stron:

Porsche 944

W pewnym sensie model 944 jest pochodną 924, ale to jednak inne auto. Jest szersze i ma mocniejsze silniki, lepiej się prowadzi i ogólnie jeździ szybciej. W rzeczywistości dzieli część konstrukcji z 924 Carrera GT i wygląda na poważne auto sportowe.

Takie też jest, ponieważ pod maską znajdziemy silniki o pojemności od 2,5 do 3,0 litra i mocy od 150 do 250 KM. W praktyce, 944 może być napędzane jednym z czterech silników, każdy 4-cylindrowy, a najbardziej interesujące są oczywiście te z doładowaniem. Dobre osiągi zapewniają jednak już jednostki wersji 944 S i S2 – odpowiednio 2,5-litrowe o mocy 190 KM oraz 3-litrowe rozwijające 211 KM. Turbo wyposażono w motor 2.5 z doładowaniem – 220 lub 250 KM.

Model 944 to nic innego jak pójście za sukcesem, jaki odniósł skromniejszy i tańszy 924. Auto już było projektowane jako porsche, a nie volkswagen. Chwalono je za prowadzenie, znacznie bezpieczniejsze niż 911. Jednocześnie jest to gran turismo na dłuższe trasy. Samochód sprzedawano także z nadwoziem cabrio – 924 tylko jako coupé i targa.

Model ten jest chwalony za niezawodność i wysoką jakość montażu. Niestety jest droższy w naprawach od 924, choć to wciąż pod tym względem tanie porsche. Problem z korozją nie jest tak duży jak w 924. Osobom, które nie chcą wydawać majątku, polecamy słabsze wersje bez doładowania. Jest to także dobra alternatywa dla tych, którym zależy na wieku.

Porsche 944 wytwarzano od 1981 roku, czyli sprzedawano równolegle z 924. Model ten był oferowany do 1991 roku. Najpopularniejsze wersje to 944 (163 KM) oraz 944 S2 (211 KM). Te najłatwiej kupić, ponieważ wybór jest największy.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Ciekawostką jest jednak fakt, że 944 nie osiąga tak wysokich cen jak 924, gdy mowa o najładniejszych egzemplarzach. Na niemieckim rynku najdroższe kosztują do 65 000 euro, czyli około 280 000 zł. Nieznacznie wyższe są natomiast ceny tych najtańszych egzemplarzy. Do 5000 euro trudniej kupić przyzwoicie utrzymane auto. Na takie trzeba mieć od 7000 euro (ok. 30 000 zł) w górę. Samochody, przy których nie trzeba wykonywać większych napraw, kosztują 3000 euro więcej, czyli od około 40 000 zł. 20 000 euro to kwota, która wystarczy na znalezienie ciekawej wersji w bardzo dobrym stanie technicznym.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda Accord VIII 2.0 i-VTEC: niezawodna konstrukcja, ale zalet nie za wiele Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza? Używana Toyota RAV4 II 2,0 D-4D: wciąż atrakcyjna, zwłaszcza z dieslem Używane BMW 320d E46 wciąż popularne. Coraz trudniej kupić ładny egzemplarz Używany Opel Vectra C 3.0 CDTI z interesującym silnikiem. Zakup może być błędem Hyundai Tucson I i Kia Sportage II z silnikiem 2.0 CRDI. Taniej i pewniej już nie będzie Używana Toyota Avensis III 1.6-2.0 Valvematic – japończyk, który cię nie zawiedzie Używana Toyota Avensis II [2003-2008] - poradnik kupującego Tanie używane samochody z silnikiem V8 - poradnik kupującego Używane Renault Clio III w pigułce Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego