Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli

Ten artykuł ma 5 stron:

Porsche 944

W pewnym sensie model 944 jest pochodną 924, ale to jednak inne auto. Jest szersze i ma mocniejsze silniki, lepiej się prowadzi i ogólnie jeździ szybciej. W rzeczywistości dzieli część konstrukcji z 924 Carrera GT i wygląda na poważne auto sportowe.

Takie też jest, ponieważ pod maską znajdziemy silniki o pojemności od 2,5 do 3,0 litra i mocy od 150 do 250 KM. W praktyce, 944 może być napędzane jednym z czterech silników, każdy 4-cylindrowy, a najbardziej interesujące są oczywiście te z doładowaniem. Dobre osiągi zapewniają jednak już jednostki wersji 944 S i S2 – odpowiednio 2,5-litrowe o mocy 190 KM oraz 3-litrowe rozwijające 211 KM. Turbo wyposażono w motor 2.5 z doładowaniem – 220 lub 250 KM.

Model 944 to nic innego jak pójście za sukcesem, jaki odniósł skromniejszy i tańszy 924. Auto już było projektowane jako porsche, a nie volkswagen. Chwalono je za prowadzenie, znacznie bezpieczniejsze niż 911. Jednocześnie jest to gran turismo na dłuższe trasy. Samochód sprzedawano także z nadwoziem cabrio – 924 tylko jako coupé i targa.

Model ten jest chwalony za niezawodność i wysoką jakość montażu. Niestety jest droższy w naprawach od 924, choć to wciąż pod tym względem tanie porsche. Problem z korozją nie jest tak duży jak w 924. Osobom, które nie chcą wydawać majątku, polecamy słabsze wersje bez doładowania. Jest to także dobra alternatywa dla tych, którym zależy na wieku.

Porsche 944 wytwarzano od 1981 roku, czyli sprzedawano równolegle z 924. Model ten był oferowany do 1991 roku. Najpopularniejsze wersje to 944 (163 KM) oraz 944 S2 (211 KM). Te najłatwiej kupić, ponieważ wybór jest największy.

Zobacz również: Dwa rodzaje oleju silnikowego - zobacz jak zachowają się zimą

Ciekawostką jest jednak fakt, że 944 nie osiąga tak wysokich cen jak 924, gdy mowa o najładniejszych egzemplarzach. Na niemieckim rynku najdroższe kosztują do 65 000 euro, czyli około 280 000 zł. Nieznacznie wyższe są natomiast ceny tych najtańszych egzemplarzy. Do 5000 euro trudniej kupić przyzwoicie utrzymane auto. Na takie trzeba mieć od 7000 euro (ok. 30 000 zł) w górę. Samochody, przy których nie trzeba wykonywać większych napraw, kosztują 3000 euro więcej, czyli od około 40 000 zł. 20 000 euro to kwota, która wystarczy na znalezienie ciekawej wersji w bardzo dobrym stanie technicznym.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

BMW Serii 8 E31 [z drugiej ręki] Używane BMW Serii 5 E60 wzbudza wiele kontrowersji. Wyjaśniamy dlaczego tak jest Volvo S80 I [awarie i problemy] Używane Subaru Forester III – awarie i problemy Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 6 GG/GY 2.0 MZR-CD/CiTD [2002-2007] - poradnik kupującego Volvo XC90 [z drugiej ręki] Alfa Romeo 159 [awarie i problemy] Używany SsangYong/Daewoo Korando I 2,9 TD [1997-2006] - poradnik kupującego Sensowne auto za 5000 zł – Seat i Škoda [część 17] – poradnik kupującego Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używane Audi A4 B6 z silnikiem TDI [2001-2004] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Używany Ford Focus Mk 3 czy Opel Astra J - który lepszy pod instalację LPG?