2015 Honda Civic Type R - jednak 2,0 l i 300 KM!

Całkiem niedawno CEO Hondy - Takanobu Ito – potwierdził, że nowa Honda Civic Type R pojawi się na rynku w 2015 roku. Dzisiaj mamy dla Was kolejne informacje, z których wynika, że nowy Civic Type R będzie wyposażony w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący około 300 KM!

2015 Honda Civic Type R – nieoficjalna wizualizacja (autor: Poblete via Auto Express)
2015 Honda Civic Type R – nieoficjalna wizualizacja (autor: Poblete via Auto Express)
Arkadiusz Gabrysiak

13.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:00

Całkiem niedawno CEO Hondy - Takanobu Ito – potwierdził, że nowa Honda Civic Type R pojawi się na rynku w 2015 roku. Dzisiaj mamy dla Was kolejne informacje, z których wynika, że nowy Civic Type R będzie wyposażony w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący około 300 KM!

Informację tę zdradził szef działu badań i rozwoju japońskiego producenta - Yasuhisa Arai. To bardzo dobra wiadomość dla miłośników japońskiej motoryzacji, gdyż wcześniej spekulowano, że pojazd będzie wyposażony w 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący ponad 250 KM.

Najwidoczniej japońscy inżynierowie zdecydowali się jednak na nieco większą jednostkę napędową o pojemności 2,0 l, której moc ma oscylować w granicach 300 KM. Przypomnijmy, że Honda pokłada duże nadzieje w tym modelu - inżynierowie Hondy zapowiadają, że nowy Civic Type R będzie najszybszym przednionapędowym samochodem na słynnym torze Nürburgring.

2015 Honda Civic Type R – nieoficjalna wizualizacja (autor: Poblete via Auto Express)
2015 Honda Civic Type R – nieoficjalna wizualizacja (autor: Poblete via Auto Express)

Nowy Civic Type R zostanie najprawdopodobniej wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową oraz tylne koła skrętne, dzięki czemu samochód ma szybciej pokonywać zakręty.

Nowa Honda Civic Type R pojawi się na rynku dopiero w 2015 roku. Miejmy nadzieję, że japoński producent już niebawem zdradzi więcej szczegółów.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (25)