1984 Sbarro Super Eight [zapomniane koncepty]

W czwartek mogliście zapoznać się bliżej z ciekawym mechanicznie prototypem Sbarro Super Twelve z 12-cylindrowym silnikiem składającym się z dwóch jednostek Kawasaki. Dwa lata później, na salonie samochodowym w Genewie, Sbarro zaprezentował bardziej konwencjonalną wersję tego pojazdu z 8-cylindrowym silnikiem Ferrari

Sbarro Super EightSbarro Super Eight
Arkadiusz Gabrysiak

W czwartek mogliście zapoznać się bliżej z ciekawym mechanicznie prototypem Sbarro Super Twelve z 12-cylindrowym silnikiem składającym się z dwóch jednostek Kawasaki. Dwa lata później, na salonie samochodowym w Genewie, Sbarro zaprezentował bardziej konwencjonalną wersję tego pojazdu z 8-cylindrowym silnikiem Ferrari

Stylistycznie bez niespodzianek - Super Eight jest praktycznie identyczny jak Super Twelve, a wszystkie zmiany są jedynie kosmetyczną ingerencją w nadwozie samochodu. Jednak zamiast rzucającego się w oczy malowania zdecydowano się tutaj na krwistoczerwony lakier, który prezentował się bardzo dobrze. Dodano także lusterko po stronie pasażera oraz zainstalowano nowe felgi aluminiowe.

Tak jak w przypadku swojego pierwowzoru, jednostkę napędową i tutaj umieszczono z tyłu. Jednak w Sbarro Super Eight nie eksperymentowano już z dwoma 6-cylindrowymi silnikami produkcji Kawasaki i dwoma skrzyniami biegów, a zdecydowano się na konwencjonalny motor przeznaczony od początku do samochodu.

Jednak nie był to zwykły motor, a 3,0-litrowa jednostka w układzie V8 zapożyczona od Ferrari. Generowała ona około 260 KM, co teoretycznie miało pozwalać na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 220 km/h. Niestety danych dotyczących przyśpieszenia nie udostępniono. Napęd na tylną oś przekazywała także włoska, 5-biegowa skrzynia produkcji Ferrari.

Sbarro Super Eight
Sbarro Super Eight

Tak jak w przypadku Super Twelve, tak i Super Eight zakończył swój żywot w fazie konceptu. Trochę szkoda, gdyż ważące około 800 kg auto z 3,0-litrowym silnikiem V8 od Ferrari i napędem na tylną oś z całą pewnością spodobałoby się entuzjastom motoryzacji.

  • Sbarro Super Eight
  • Sbarro Super Eight
  • Sbarro Super Eight
  • Sbarro Super Eight
  • Sbarro Super Eight
  • Sbarro Super Eight
[1/6] Sbarro Super Eight Źródło zdjęć: |

Źródło: Sbarro

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.