1984 Sbarro Super Eight [zapomniane koncepty]
W czwartek mogliście zapoznać się bliżej z ciekawym mechanicznie prototypem Sbarro Super Twelve z 12-cylindrowym silnikiem składającym się z dwóch jednostek Kawasaki. Dwa lata później, na salonie samochodowym w Genewie, Sbarro zaprezentował bardziej konwencjonalną wersję tego pojazdu z 8-cylindrowym silnikiem Ferrari
30.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:05
W czwartek mogliście zapoznać się bliżej z ciekawym mechanicznie prototypem Sbarro Super Twelve z 12-cylindrowym silnikiem składającym się z dwóch jednostek Kawasaki. Dwa lata później, na salonie samochodowym w Genewie, Sbarro zaprezentował bardziej konwencjonalną wersję tego pojazdu z 8-cylindrowym silnikiem Ferrari
Stylistycznie bez niespodzianek - Super Eight jest praktycznie identyczny jak Super Twelve, a wszystkie zmiany są jedynie kosmetyczną ingerencją w nadwozie samochodu. Jednak zamiast rzucającego się w oczy malowania zdecydowano się tutaj na krwistoczerwony lakier, który prezentował się bardzo dobrze. Dodano także lusterko po stronie pasażera oraz zainstalowano nowe felgi aluminiowe.
Tak jak w przypadku swojego pierwowzoru, jednostkę napędową i tutaj umieszczono z tyłu. Jednak w Sbarro Super Eight nie eksperymentowano już z dwoma 6-cylindrowymi silnikami produkcji Kawasaki i dwoma skrzyniami biegów, a zdecydowano się na konwencjonalny motor przeznaczony od początku do samochodu.
Jednak nie był to zwykły motor, a 3,0-litrowa jednostka w układzie V8 zapożyczona od Ferrari. Generowała ona około 260 KM, co teoretycznie miało pozwalać na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 220 km/h. Niestety danych dotyczących przyśpieszenia nie udostępniono. Napęd na tylną oś przekazywała także włoska, 5-biegowa skrzynia produkcji Ferrari.
Tak jak w przypadku Super Twelve, tak i Super Eight zakończył swój żywot w fazie konceptu. Trochę szkoda, gdyż ważące około 800 kg auto z 3,0-litrowym silnikiem V8 od Ferrari i napędem na tylną oś z całą pewnością spodobałoby się entuzjastom motoryzacji.
Źródło: Sbarro