1400 KM za 2,3 mln dolarów - Scuderia Cameron Glickenhaus planuje auto drogowe

Scuderia Cameron Glickenhaus 007S - tak ma nazywać się drogowy odpowiednik bolidu Le Mans Hypercar. Jeśli będą chętni, zespół zamierza stworzyć 24 egzemplarze, w cenie 2,3 mln dolarów każdy. Dostaniemy za to 3 miejsca w kabinie i 1400-konny napęd.

Bolid, tylko w wydaniu drogowym? Chętnych raczej nie zabraknieBolid, tylko w wydaniu drogowym? Chętnych raczej nie zabraknie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Scuderia Cameron Glickenhaus
Aleksander Ruciński

Scuderia Cameron Glickenhaus pochwaliło się w mediach społecznościowych oficjalnymi planami stworzenia drogowego odpowiednika bolidu 007. W założeniach miałoby to być bardzo podobne auto, tyle że spełniające europejskie wymogi homologacyjne. Biorąc pod uwagę brak ograniczeń mocowych, mogłoby też zyskać znacznie potężniejszy napęd niż w wyścigowym odpowiedniku.

James Glickenhaus przyznał, że sukces projektu zależy od liczby chętnych i tego, czy zgodzą się oni wpłacić spore kwoty jeszcze przed odbiorem auta. By "produkcja" była opłacalna wystarczą podobno 24 zamówienia. Jeśli znajdzie się tylu potencjalnych klientów, projekt otrzyma zielone światło. Czego powinniśmy się spodziewać?

Przede wszystkim doskonałego aerodynamicznie nadwozia, które pomieści aż 3 osoby - kierowcę na centralnym przednim fotelu i dwóch pasażerów na bocznych siedziskach z tyłu. Wspaniale zapowiada się też napęd. Glickenhaus zdradził, że moc wyniesie około 1400 KM.

To zauważalnie więcej niż 680 KM dopuszczalne w wyścigowej klasie Hypercar LeMans. A wszystko to przy zachowaniu niskiej masy konstrukcji, oscylującej w granicach 1300 kg. Scuderia Cameron Glickenhaus ma plany sprzedażowe na Europę, USA i Bliski Wschód. Nie zdziwcie się jeśli mimo wysokiej ceny zapowiadanej na 2,3 mln dolarów, chętnych będzie więcej niż 24.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada