1990 Bugatti ID 90 [zapomniane koncepty]
Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.
Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.
Jak na pojazd sportowy przystało, Giugiaro zdecydował się tu na klasyczną sylwetkę z w miarę krótką i opływową maską, szklaną kopułą otaczającą dwuosobową kabinę oraz wysoko zakończony tył pojazdu, którego kontur zlewała się z opadającą linią dachu. W tylnej części nadwozia rozmieszczono dużą ilość wlotów, których zadaniem było dostarczanie powietrza do centralnie umiejscowionej jednostki napędowej.
Miał to być 3,5-litrowy motor benzynowy w układzie V12, który dzięki czterem turbosprężarkom miał generować wystarczającą ilość mocy. Niestety dokładne dane nie zostały podane do wiadomości, jednak napęd miał być przekazywany na wszystkie 4 koła, a prędkość maksymalna została oszacowana na około 280 km/h.
Giugiaro zaprezentował swój projekt ówczesnemu szefostwu Bugatti, jednak nie spotkał on się z aprobatą zarządzających francuską marką. W 1991 roku światło dzienne ujrzał natomiast model EB110, w którym możemy dopatrzyć się kilku podobieństw do prezentowanego konceptu ID 90. Giugiaro jednak nie wyrzucił swoich szkiców do kosza i w 1991 roku zaprezentował prototyp BMW Nazca M12, na który można patrzeć jak na ewolucję konceptu Bugatti ID 90.
Źródło: Diseno art • Supercars