Zniknie wąskie gardło na Zakopiance. Wybrano ofertę

Kierowcy mocno zwalniają, choć widzą już cel
Kierowcy mocno zwalniają, choć widzą już cel
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Tomasz Budzik

10.11.2023 22:55, aktual.: 11.11.2023 08:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

3,75 mln zł kosztowało będzie opracowanie projektu rozładowania nadmiernego ruchu na drodze krajowej 47 pomiędzy Nowym Targiem a Szaflarami. To niezwykle ważne, bo niebawem dwa pasy będą wiodły od Krakowa aż do Nowego Targu.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w 2024 r. planowane jest oddanie zmodernizowanego odcinka Zakopianki od Rdzawki do Nowego Targu. Gdy stanie się to faktem, cały odcinek drogi pomiędzy Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. To doskonała informacja dla kierowców, ale też poważne zadanie dla drogowców.

Na drodze krajowej 47 nieustannie rośnie natężenie ruchu. Pomiędzy rokiem 2015 a 2022 zwiększyło się ono aż o 45 proc. i osiągnęło średnią na poziomie 22 tys. pojazdów na dobę. Co godne zauważenia, w jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch pojazdów ciężarowych. Wzrósł on aż o 73 proc., osiągając liczbę 2,3 tys. pojazdów na dobę. Tendencje te nie pozostawiają złudzeń – konieczna jest przebudowa dalszego odcinka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Od 2024 r. fragment Zakopianki pomiędzy Szaflarami a Nowym Targiem będzie stanowił wąskie gardło, utrudniające dostanie się do stolicy polskich Tatr. To właśnie dlatego potrzeba jest przebudowa tego odcinka. Jak informuje GDDKiA, koncepcja przebudowy przewiduje poprowadzenie drogi jej obecnym śladem. Planowana jest rozbudowa skrzyżowań, przebudowa zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Teraz wiadomo już, że zadaniem opracowania koncepcji rozbudowy za 3,75 mln zł zajmie się firma IVIA. Będzie ona miała 32 miesiące na przygotowanie planów i uzyskanie decyzji środowiskowej.

Działania związane z opracowaniem koncepcji przebudowy odcinka od Szaflar do ronda w Zakopanem są już w fazie realizacji. GDDKiA przewiduje, że do 2028 r. prace projektowe zostaną zakończone i będzie można bezzwłocznie przejść do realizacji.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)