Zbliża się końca Lexusa RC. To najstarszy model w gamie marki
Po dziesięciu latach na rynku, Lexus RC zbliża się do końca swojej produkcji. Japoński producent ogłosił wprowadzenie limitowanej wersji Final Edition, która pożegna sportowe coupé.
Produkcja Lexusa RC zakończy się w listopadzie tego roku. Zanim to nastąpi, na japońskim rynku pojawi się Final Edition, o czym informuje portal Motor 1. Wersja specjalna obejmie modele RC300 i RC300h z silnikami czterocylindrowymi oraz RC350 z jednostką sześciocylindrową. Samochody te otrzymają 19-calowe felgi Enkei oraz czerwone zaciski hamulcowe. Dostępny będzie nowy kolor nadwozia Sonic Iridium oraz osiem innych standardowych barw, w połączeniu z elektrycznie składanymi czarnymi lusterkami bocznymi. Wnętrze wzbogacą elementy z włókna węglowego i zamszowe akcenty, a całość dopełni tapicerka Black & Flare Red.
W przypadku RC F Final Edition, napędzanego wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, pojawi się specjalna plakietka na pokrywie silnika. Model ten wyposażony będzie w 19-calowe, kute felgi BBS oraz czerwone zaciski hamulcowe, a także standardowe elementy z włókna węglowego: przedni spojler, tylny dyfuzor, dach i wysuwany spojler. Mimo wzmianki o "wysoce precyzyjnie dostrojonym silniku", jednostka 2UR-GSE wciąż generuje moc 475 KM i moment obrotowy 535 Nm, przekazywany na tylne koła poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i dyferencjał.
Ceny modeli Final Edition w Japonii rozpoczynają się od 6 660 000 jenów (około 176 000 zł) za RC300 i sięgają 13 600 000 jenów (około 361 000 zł) za RC F. Sprzedaż specjalnej edycji już się rozpoczęła, a produkcja RC F Final Edition zostanie ograniczona do 200 egzemplarzy.