Xclusive Mercedes-Benz SLK 55 AMG (2013)

Xclusive Mercedes-Benz SLK 55 AMG (2013)

Xclusive Mercedes-Benz SLK 55 AMG (2013)
Olgierd Lachowski
27.08.2013 09:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:39

Niewielka firma tuningowa Xclusive niedawno pokazała Mercedesa SLK 55 AMG w wersji, która mogłaby spokojnie rywalizować z autami Brabusa. Obecnie roadster z Niemiec ma 600 KM mocy maksymalnej.

Właściwie można napisać, że czerwony SLK zostawiłby z tyłu najszybszą z odmian silnikowych zaproponowanych przez firmę tuningową z Bottrop. Przypomnę, że najmocniejszy Brabus SLK to odmiana 55 AMG z powiększonym do 6,1 l silnikiem V8. Auto z takim motorem miało moc 445 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 305 km/h, a do setki przyspieszyć w 4,50 s.

Obraz

Xclusive daje znacznie więcej, ale za oprzyrządowanie do silnika odpowiada inna firma. Zacznijmy jednak od samej jednostki napędowej. W SLK 55 AMG generacji R 171 producent upchnął dużą, bo aż 5,4-litrową V-ósemkę. Dzięki tak dużej objętości skokowej Mercedes mógł nie stosować żadnego doładowania.

Motor miał 360 KM przy 5750 obr./min oraz 510 Nm przy 4000 obr./min. W późniejszym czasie pojawiła się też wersja Black Series z tym samym V8, ale podkręconym do 400 KM.

Obraz

Charakterystyczną cechą konstrukcyjną silnika użytego w SLK 55 AMG były głowice z pojedynczymi wałkami rozrządu, które napędzały po trzy zawory na każdym cylindrze (dwa dolotowe i jeden wylotowy).

Co prawda Xclusive przeprowadziło tuning większości wozu, ale za przeróbki wokół motoru odpowiada duńska firma trudniąca się ulepszaniem silników Mercedesa, a także produkcją zestawów doładowujących. Chodzi o Kleemanna, który dużo interesujących modeli aut wypuścił około 10 lat temu. Teraz Kleemann skupia się na projektowaniu i produkowaniu osprzętu silnikowego, ale nadal jako oboczną działalność prowadzi warsztat tuningowy.

Obraz

Wstawienie sprężarki mechanicznej, wymiana wałków rozrządu i "wydechu" spowodowały, że z 5,4-litrowca udało się wycisnąć równe 600 KM mocy maksymalnej i aż 850 Nm momentu obrotowego.

SLK 55 AMG dostępny był z automatyczną 7-biegową skrzynią i napędem na tylne koła. Po przeróbkach maszyna osiąga 330 km/h prędkości maksymalnej, setkę uzyskuje po 3,70 s, a 200 km/h ma na liczniku po równych 10 s.

Obraz

Xclusive zajęło się wymianą przednich i tylnych błotników na znacznie szersze od fabrycznych. Nowe nadkola mieszczą 20-calowe felgi z oponami 235/30 R 20 z przodu i aż 305/25 R 20 z tyłu. Głębiej znajdują się nowe hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm i są zaopatrzone w 8-tłoczkowe zaciski. Z kolei tylne dyski są o 30 mm i wyposażono je w zaciski 4-tłoczkowe.

Za jak najlepsze trzymanie się drogi odpowiadają nie tylko opony, ale również w pełni regulowane zawieszenie.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,31 KM/l (seryjny - 66,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 20
  • Koła tylne: 20
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,57 kg/KM (seryjny - 4,28 kg/KM)
  • Długość: 4087 mm
  • Rozstaw osi: 2430 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,00 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)