Xclusive Mercedes-Benz SLK 55 AMG (2013)

Niewielka firma tuningowa Xclusive niedawno pokazała Mercedesa SLK 55 AMG w wersji, która mogłaby spokojnie rywalizować z autami Brabusa. Obecnie roadster z Niemiec ma 600 KM mocy maksymalnej.

Obraz
Olgierd Lachowski

Właściwie można napisać, że czerwony SLK zostawiłby z tyłu najszybszą z odmian silnikowych zaproponowanych przez firmę tuningową z Bottrop. Przypomnę, że najmocniejszy Brabus SLK to odmiana 55 AMG z powiększonym do 6,1 l silnikiem V8. Auto z takim motorem miało moc 445 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 305 km/h, a do setki przyspieszyć w 4,50 s.

Obraz

Xclusive daje znacznie więcej, ale za oprzyrządowanie do silnika odpowiada inna firma. Zacznijmy jednak od samej jednostki napędowej. W SLK 55 AMG generacji R 171 producent upchnął dużą, bo aż 5,4-litrową V-ósemkę. Dzięki tak dużej objętości skokowej Mercedes mógł nie stosować żadnego doładowania.

Motor miał 360 KM przy 5750 obr./min oraz 510 Nm przy 4000 obr./min. W późniejszym czasie pojawiła się też wersja Black Series z tym samym V8, ale podkręconym do 400 KM.

Obraz

Charakterystyczną cechą konstrukcyjną silnika użytego w SLK 55 AMG były głowice z pojedynczymi wałkami rozrządu, które napędzały po trzy zawory na każdym cylindrze (dwa dolotowe i jeden wylotowy).

Co prawda Xclusive przeprowadziło tuning większości wozu, ale za przeróbki wokół motoru odpowiada duńska firma trudniąca się ulepszaniem silników Mercedesa, a także produkcją zestawów doładowujących. Chodzi o Kleemanna, który dużo interesujących modeli aut wypuścił około 10 lat temu. Teraz Kleemann skupia się na projektowaniu i produkowaniu osprzętu silnikowego, ale nadal jako oboczną działalność prowadzi warsztat tuningowy.

Obraz

Wstawienie sprężarki mechanicznej, wymiana wałków rozrządu i "wydechu" spowodowały, że z 5,4-litrowca udało się wycisnąć równe 600 KM mocy maksymalnej i aż 850 Nm momentu obrotowego.

SLK 55 AMG dostępny był z automatyczną 7-biegową skrzynią i napędem na tylne koła. Po przeróbkach maszyna osiąga 330 km/h prędkości maksymalnej, setkę uzyskuje po 3,70 s, a 200 km/h ma na liczniku po równych 10 s.

Obraz

Xclusive zajęło się wymianą przednich i tylnych błotników na znacznie szersze od fabrycznych. Nowe nadkola mieszczą 20-calowe felgi z oponami 235/30 R 20 z przodu i aż 305/25 R 20 z tyłu. Głębiej znajdują się nowe hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm i są zaopatrzone w 8-tłoczkowe zaciski. Z kolei tylne dyski są o 30 mm i wyposażono je w zaciski 4-tłoczkowe.

Za jak najlepsze trzymanie się drogi odpowiadają nie tylko opony, ale również w pełni regulowane zawieszenie.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,31 KM/l (seryjny - 66,19 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 20
  • Koła tylne: 20
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,57 kg/KM (seryjny - 4,28 kg/KM)
  • Długość: 4087 mm
  • Rozstaw osi: 2430 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,00 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥