Wzrost sprzedaży w krajach Ameryki Łacińskiej

Najbardziej chłonnym rynkiem samochodowym na świecie są Chiny. Kraje Ameryki Łacińskiej nie dają jednak o sobie zapomnieć. Kiedy wszyscy patrzą na wschód, na południowym-zachodzie z salonów wyjeżdża coraz więcej aut. Jak wyglądają wyniki sprzedaży w krajach Ameryki Łacińskiej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Chiny stały się motoryzacyjną potęgą, która nie radzi sobie z nowymi samochodami. Dlatego właśnie władze Pekinu wprowadziły limit rejestrowania nowych pojazdów. Ciekawe czy za kilka lat o podobnych ograniczeniach będą myślały władze niektórych krajów Ameryki Łacińskiej.

Los Angeles Times opublikował ciekawe zestawienie sprzedaży na tamtejszych rynkach, porównując zeszłoroczne wyniki do sprzedaży w roku 2006. Na terenie wszystkich 20 krajów i 9 autonomii wchodzących w skład Ameryki Łacińskiej mieszka około 550 mln osób. Dla porównania w Europie mieszka około 700 mln osób. Jest się o co bić.

W zeszłym roku tylko w Brazylii sprzedano ponad 3,5 miliona samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza 86-procentowy wzrost w stosunku do roku 2006. To właśnie tam salony opuszcza najwięcej pojazdów, jednak największy przyrost sprzedaży można zaobserwować w Peru. W zeszłym roku sprzedano tam 106 000 nowych samochodów. W porównaniu do roku 2006 to wzrost aż o ponad 300%.

Argentyna i Kolumbia również wypadły nieźle. Wzrosty sprzedaży na pozach kolejno 25 oraz 50% to całkiem przyzwoite wyniki. Nieco inaczej sytuacja wygląda w Meksyku. W zeszłym roku sprzedano tam 820 000 aut, w 2006 roku aż 1,2 mln pojazdów. Może mieć to związek z wpuszczeniem do kraju samochodów używanych ze Stanów Zjednoczonych.

Ameryka Łacińska jest dla producentów samochodów innym wyzwaniem niż Chiny. Po raz kolejny najprawdopodobniej najwięcej zyska na obecnej sytuacji Volkswagen, który ma dość mocną pozycję w tamtym rejonie.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀