Volkswagen traci miliony na każdym egzemplarzu Bugatti Veyrona

Firma analityczna Bernstein Research opublikowała raport, z którego wynika, że Volkswagen traci 6,27 mln dol. na każdym wyprodukowanym egzemplarzu modelu Bugatti Veyron. Na liście aut, do których marki motoryzacyjne dopłacają lub dopłacały, są jeszcze m.in. Volkswagen Phaeton, Peugeot 1007 czy Fiat Stilo.

Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
Wojciech Kaczałek

01.10.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:45

Informacje Bernstein Research nie są wielką rewelacją. To, że Volkswagenowi nie zwróci się inwestycja w Bugatti Veyrona (w sensie finansowym), nie było tajemnicą.

Supersportowy samochód miał pokazać zaawansowanie technologiczne koncernu i dodać mu prestiżu. Chociaż do każdej sztuki Veyrona trzeba dopłacać 6,27 mln dol., pojazd wciąż jest produkowany.

Kolejnym samochodem Volkswagena na liście jest Phaeton, na którym producent traci 38 252 dol. od egzemplarza. Firma nie rezygnuje jednak z wytwarzania tego wozu, ponieważ jest na niego popyt na rynku chińskim.

W raporcie Bernstein Research znalazły się też m.in. modele:

•    Renault Vel Satis – 25 459 dol. na egzemplarz,

•    Peugeot 1007 – 20 927 dol.,

•    Audi A2 – 10 247 dol.,

•    Jaguar X-Type – 6376 dol.,

•    Smart ForTwo – 6080 dol.,

•    Renault Laguna – 4826 dol.,

•    Fiat Stilo – 3712 dol.,

•    Mercedes-Benz klasy A pierwszej generacji – 1962 dol.

Jeśli chodzi o całkowite starty dotyczące poszczególnych aut, lista wygląda następująco:

•    Smart – 4,55 mld dol. w latach 1995-2006,

•    Fiat Stilo – 2,86 mld dol.,

•    Volkswagen Phaeton – 2,71 mld dol.,

•    Peugeot 1007 – 2,57 mld dol.,

•    Mercedes-Benz Klasy A pierwszej generacji – 2,32 mld dol.,

•    Bugatti Veyron – 2,31 mld dol.,

•    Jaguar X-Type – 2,31 mld dol.,

•    Renault Laguna – 2,1 mld dol. w latach 2006-2012,

•    Audi A2 – 1,93 mld dol.,

•    Renault Vel Satis – 1,61 mld dol.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)