Volkswagen i Škoda podpisały porozumienie z indyjskim Tata Motors

Podczas salonu samochodowego w Genewie, koncerny Volkswagena wraz ze Škodą oraz indyjski Tata Motors, podpisały porozumienie Memorandum of Understanding, mające na celu zawarcie współpracy w ramach której, obie firmy będą wspólnie wdrażać nowe rozwiązania techniczne. Jednym z nich ma być wspólna płyta podłogowa do tanich samochodów.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Volkswagen
Marcin Łobodziński

Co ciekawe, chodzi o płytę podłogową AMP zaprojektowaną przez Tata Motors. Niemcy podobno podchodzili do tego pomysłu sceptycznie, ale po wystawieniu jej wysokiej oceny przez ekspertów od inżynierii ze stowarzyszenia EDAG, zmienili zdanie. Zarówno w zakresie wymaganej sztywności jak i odkształceń podczas wypadku, struktura zachowuje się zgodnie z niemieckimi standardami.

Volkswagen od roku rozmawiał z przedstawicielami Tata Motors, ale dopiero teraz doszło do podpisania konkretnego dokumentu. Już trzy dni wcześniej o partnerstwie wspominał sam Matthias Muller, który w Genewie przyznał, iż Volkswagen prowadzi rozmowy z Tatą na temat uruchomienia produkcji samochodów z przeznaczeniem na rynki wschodzące.

Zaznaczamy, że Memorandum of Understanding nie jest typowym porozumieniem zawieranym pomiędzy koncernami samochodowymi. Nie wiąże ich w żaden prawny sposób. To raczej forma umowy dżentelmeńskiej, ale spisana na papierze. Ciekawy jest fakt, że porozumienie to podpisał także Günther Butschek, czyli CEO Škody.

Jakie korzyści miałyby firmy ze współpracy? Volkswagen wciąż penetruje rynki wschodzące, zwłaszcza w południowo-wschodniej Azji. Dzięki współtworzeniu tanich samochodów wraz z Tatą oraz udostępnieniu ich sieci dilerskiej i wiedzy o lokalnym rynku, mógłby osiągnąć tam pewne korzyści. Podobno platforma AMP jest niemal równie elastyczna jak niemiecka MQB, co daje ogromne możliwości budowy różnych modeli samochodów. Prawdopodobnie będą nad tym pracowali właśnie inżynierowie Škody, doświadczeni w tworzeniu tanich, ale pomysłowych aut.

Tata z kolei, liczy na pomoc finansową i techniczną w rozwijaniu wspomnianej platformy. Przyłączenie się do dużego koncernu z ogromnym doświadczeniem inżynieryjnym otworzyłoby przed indyjską firmą nowe możliwości rozwoju swoich samochodów. Tata jest zainteresowana m.in. architekturą elektrycznych układów napędowych Volkswagena i mogłaby wejść na lokalne rynki z tanim autem elektrycznym.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę