Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie
29 marca obchodziliśmy 45-lecie Volkswagena Golfa. Jeszcze w tym roku poznamy nową generację. I choć od premiery obecnej minęło prawie siedem lat – tak, aż tyle – to nie sposób nie dostrzec, że to wciąż jedno z najlepszych aut kompaktowych na rynku.
Po pierwsze wygląd
Choć auto jest oferowane od 2012 roku, to konserwatywny, ponadczasowy wygląd Golfa nie chce się zestarzeć. Mimo to, producent zadbał o jego odświeżenie w 2017 roku, zmieniając lampy na diodowe, jednocześnie dostosowując model do współczesnych standardów w dziedzinie oświetlenia.
Zmieniono także zderzaki, które podkreślają techniczny charakter najlepiej sprzedającego się modelu w Europie. Dzięki nim przód jest bardziej wyrazisty i dynamiczny, w specyfikacji R Line czy sportowych odmianach GTI wręcz sportowy. Na tle konkurentów prezentuje się jak dobrze wytrenowany, dojrzały facet.
Po drugie wnętrze
Do dziś Golf jest modelem, który mógłby wyznaczać standardy w klasie kompakt w dziedzinie ergonomii, komfortu oraz przestronności. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a sama kierownica leży w dłoni idealnie. Fotele ergoActive z 14-kierunkową regulacją, podgrzewaniem oraz funkcją masażu należą do najwygodniejszych w segmencie.
Przestrzeni z przodu nie brakuje w żadnym oferowanym na rynku samochodzie kompaktowym, ale z tyłu bywa różnie. Golf jest obecnie liderem w zakresie miejsca na nogi. Na kanapie z tyłu wygodnie usiądzie dorosła osoba. I nie odbywa się to kosztem bagażnika, którego pojemność to 380 litrów – standard w klasie kompaktów.
Po trzecie bezpieczeństwo
Samo prowadzenie Volkswagena Golfa można określić jednym słowem – "pewne". Nie jest sportowy, ale bezpieczny i komfortowy. W opcji jest adaptacyjne zawieszenie, które wciąż pozostaje poza zasięgiem wielu konkurentów. Odpowiednio wyposażony Golf ma na pokładzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę, jakie ten znajdzie u konkurentów:
- Adaptacyjny tempomat
- System przeciwkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego
- Asystent utrzymania pasa ruchu
- Asystent jazdy w korku
- System ostrzegania o obiektach w martwym polu
- System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania
- Czujnik zmęczenia kierowcy
- System skanowania znaków drogowych,
- System stabilizujący przyczepę
- System ułatwiający manewrowanie z przyczepą
- Autonomiczny system parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego
- System automatycznego hamowania po kolizji
- System automatycznego zatrzymania, który rozpoznaje, że kierowca nie panuje nad autem
- System wzywania pomocy po wypadku
Po czwarte napęd
Volkswagen Golf to model wyposażony w najnowocześniejszy silnik benzynowy w klasie kompakt na rynku. 150-konna jednostka 1.5 TSI Evo już w 2017 roku została wyposażona w filtr cząstek stałych (u większości konkurentów dopiero w drugiej połowie 2018 r.) oraz unikatową w tym segmencie turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1500 obr./min.
W celu zmniejszenia zużycia paliwa zastosowano system wyłączania dwóch z czterech cylindrów ACT. Na początku 2018 r. zadebiutowała nieco słabsza odmiana tego silnika o mocy 130 KM, pracująca w wysokowydajnym cyklu Millera. Generuje maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego od 1400 obr./min, a w wersji z automatyczną skrzynią biegów napęd przechodzi w tryb żeglowania – wyłącza się, by silnik pracował na biegu jałowym.