Triggo miał mieć premierę w Genewie. Pierwsze sztuki trafią na testy jeszcze w tym roku

Pierwszy polski pojazd, który miał być zaprezentowany w Genewie – Triggo – jeszcze poczeka na swoją światową premierę. Musiała zostać przeniesiona ze względu na zagrożenie koronawirusem. Nie oznacza to, że producent zamierza zwalniać. Pierwsze egzemplarze trafią na testy drogowe już pod koniec tego roku.

Pierwszy prototyp już jeździł po warszawskich ulicachPierwszy prototyp już jeździł po warszawskich ulicach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Salon Samochodowy w Genewie – najważniejsza impreza motoryzacyjna na kontynencie i prawdopodobnie na świecie – nie odbyła się z powodu zagrożenia koronowirusem. To właśnie tam publiczność miała zobaczyć Triggo, czyli skrzyżowanie samochodu z motocyklem.

Polską motoryzację miały reprezentować już Syrenki (od dwóch producentów), Warszawa (co najmniej kilka projektów, w tym jeden oparty na Mustangu) czy chociażby mityczny już samochód elektryczny, który na razie doczekał się konkursu na wizualizację. Triggo za to istnieje i choć nie jest klasycznym autem, ma największą szansę na masowe pojawienie się na drogach.

To dwuosobowy pojazd, którego rozstaw przednich kół w drogowym ustawieniu to 150 cm. Wystarczy jednak wcisnąć przycisk, by koła zsunęły się bliżej kierowcy, do szerokości 86 cm. Takie rozwiązanie pozwala, by Triggo był stabilny na szybszych odcinkach, a w mieście wygodny w manewrowaniu i parkowaniu.

Co dalej z Triggo?

Odwołanie imprezy w Genewie to nie koniec świata, a organizator zobowiązał się zwrócić wystawcom koszta związane z zakupem przestrzeni wystawowej oraz wyposażenia stoiska. Kolejnym punktem w kalendarzu motoryzacyjnych targów jest Poznań Motor Show, który nie został odwołany, a zaledwie przeniesiony na czerwiec.

– Jest to wielce prawdopodobne, że nasze prototypy się tam pojawią – mówi mi Adam Kutylowski, konstruktor związany z projektem.

Triggo w ustawieniu drogowym
Triggo w ustawieniu drogowym © mat. prasowe

Triggo nie jest jeszcze gotowe do masowej produkcji, ale i tak poziom prac jest zaawansowany.

– Pod koniec obecnego roku planujemy wdrożenie pilotażowej serii prototypów i przekazanie jej do użytku firmom, które wyraziły zainteresowanie przetestowania walorów Triggo w boju. Jest to nasz absolutny priorytet na tę chwilę, aby w dosadny sposób przetestować przedprodukcyjne prototypy – stwierdza Kutylowski.

Wejście na rynek i wprowadzenie Triggo do produkcji planowane jest do końca 2021 roku. Wtedy rozpocznie się też użytkowanie czterokołowca przez odbiorców w platformach wynajmu krótkoterminowego. Triggo bowiem nie będzie dostępne dla przeciętnego Kowalskiego, ale będzie można się nim przejechać w ramach wynajmu krótkoterminowego.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀