Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10
Odkąd zadebiutowała Toyota GR Yaris, niemal wszędzie jest o niej głośno. Ostatnio trafiła na legendarny tor Nürburgring, gdzie kierowca Christian Gebhardt dał jej solidny wycisk. Efekt? Czas podobny do BMW M5 E60 i lepszy niż BMW 1M Coupe. Zresztą, zobaczcie sami.
09.04.2021 | aktual.: 16.03.2023 13:59
Nürburgring jest swego rodzaju świątynią dla fanów motoryzacji, a Toyota GR Yaris jako jedna z wiernych, musiała tam w końcu zawitać. Niemiecka redakcja Sport Auto, która regularnie testuje samochody na legendarnym torze w Nadrenii-Palatynacie, nie omieszkała przegonić także najnowszego dzieła japońskich inżynierów. Film z przejazdu możecie zobaczyć poniżej:
Toyota GR Yaris | HOT LAP | Nordschleife 8.14,93 min | sport auto Supertest
Christian Gebhardt japońskim hot hatchem Nordschleife w czasie 8:14,93 min. Jak to się odnosi do innych aut? Toyota była odrobinę szybsza m.in. od BMW 1M Coupe czy Hondy Civic Type R FK2, które mogą pochwalić się czasem 8:15 min. Co więcej, dzielny Yaris osiągnął tylko o ok. 1 sekundę gorszy czas niż BMW M5 E60, Mercedes C63 AMG W204 czy Dodge Viper SRT-10 Roadster ZB1 (wszystkie wymienione auta były testowane przed laty przez Sport Auto), które mają kolejno ponad 3, ponad 4 i ponad 5 razy większy silnik. Nie mówiąc o liczbie cylindrów. Czapki z głów.
Toyota GR Yaris od momentu pojawienia się na rynku jest rozchwytywana przez klientów. Zainteresowanie było tak duże, że Toyota postanowiła poszerzyć dotychczas przewidzianą pulę 400 aut dla Polski o kolejne 300 egzemplarzy. A te rozeszły się zaledwie w 30 minut od rozpoczęcia zamówień.
Toyotę GR Yaris napędza 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 261 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego 6-biegowa skrzynia biegów i napęd na 4 koła. Taki zestaw pozwala osiągnąć setkę w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Gdy ta ostatnia wartość była wyższa, GR Yaris pojechałby najpewniej jeszcze szybciej.