Toyota Gazoo Racing wystawi w wyścigu model C‑HR w wersji bliskiej produkcyjnej
Toyota planuje wystawić w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu model C-HR, który wyglądem ma być bliski wersji produkcyjnej. To będzie już trzecie stadium rozwoju tego samochodu.
18.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:48
Model C-HR w wersji koncepcyjnej zadebiutował w roku 2014 podczas targów samochodowych w Paryżu. Wtedy przedstawiony samochód był granatowym, 3-drzwiowym crossoverem o silnie sportowym charakterze. Pod dynamicznym nadwoziem pracował wtedy nieokreślony napęd hybrydowy, ówcześnie - nowej generacji.
Kolejne pokolenie konceptu C-HR zostało przedstawione w minionym roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Auto pozostało SUV-em o sportowym charakterze. W dalszym ciągu jest też hybrydą. Nie oznacza to jednak, że nic nie zmieniono. Pojawiły się dodatkowe drzwi. Chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać, C-HR z minionego roku jest wozem 5-drzwiowym. Co ciekawe, ubiegłej jesieni dowiedzieliśmy się, że Toyota planuje wprowadzić ten wóz do produkcji w niemal niezmienionej formie. To zaskakujące, bo kształty tego auta wciąż są na tyle awangardowe, że pasują bardziej do świata konceptów niż pojazdów, które możemy kupić w salonach.
Toyota C-HR Concept (2014) - galeria zdjęć
Toyota C-HR ma być oferowana wyłącznie z napędem hybrydowym. W katalogu nie znajdziemy konwencjonalnych źródeł mocy.
Teraz Toyota przedstawiła pierwszą ilustrację wyścigowej wersji tego modelu. Auto ma wystartować w 24 h Nürburgring. Od ostatniego konceptu różni się przede wszystkim potężnym regulowanym spojlerem z tyłu, wylotami powietrza na masce oraz wyraźnie obniżonym zawieszeniem. Auto zostało znacznie zbliżone do podłoża, by obniżyć położenie środka ciężkości, co naturalnie przełoży się na większą skuteczność na torze.
Toyota C-HR (2015) - galeria zdjęć
Toyota podkreśla, że wóz stworzony z Gazoo Racing bardzo przypomina produkcyjną wersję modelu, którą zobaczymy podczas targów samochodowych w Genewie. Oznacza to, że premiera usportowionego crossovera Toyoty nastąpi już na początku marca tego roku.
W jaki segment Japończycy celują tym niezwykłym wozem? Najbliższy charakterem i prawdopodobnie również rozmiarami jest Nissan Juke. Także ten model promowany jest z naciskiem na jego sportowy charakter. By podkreślić tę cechę Nissan stworzył odmianę Nismo RS oraz Juke-R.
Na razie nie wiemy o nowej Toyocie wiele. Najbardziej interesuje nas oczywiście układ napędowy. Niestety, w tej kwestii nie ma dokładnych oficjalnych informacji, a nieoficjalne wiadomości wskazują na możliwość wykorzystania hybrydy z Priusa. Niemal pewne jest, że crossover Toyoty będzie wozem przednionapędowym. Możliwe, że Toyota opcjonalnie będzie oferować w nim układ AWD. Szczegóły poznamy na przełomie lutego i marca.