Toyota C-HR Concept – o krok od produkcji seryjnej

Toyota podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentowała koncepcyjny pojazd o nazwie C-HR, który jest bardzo bliski produkcji seryjnej. Auto gotowe do sprzedaży zostanie pokazane światu na przyszłorocznym salonie w Genewie, a do salonów może trafić już jesienią 2016 roku.

Obraz
Marcin Łobodziński

To już właściwie drugi koncept Toyoty o nazwie C-HR. Pierwszy miał swój debiut w Paryżu, w zeszłym roku i był niebieskim, trzydrzwiowym, terenowym Coupé. Teraz, choć tego do końca nie widać, mamy do czynienia z pięciodrzwiowym samochodem, stylistycznie bardzo podobnym do poprzednika. Co się jednak zmieniło tak naprawdę? To, że C-HR właśnie w takiej formie wejdzie do produkcji seryjnej.

Obraz

Ten hybrydowy – a jakże inaczej – SUV wymiarami plasuje się gdzieś pomiędzy crossoverami segmentu B i C. Jego niecodzienna, wyjątkowo śmiała stylistyka jest odpowiedzią na nowe trendy Toyoty, która chce urozmaicić coraz to bardziej podobne do siebie samochody. Czyżby Toyota czerpała wzorce z… Nissana? Popatrzcie na samochód z tyłu i odpowiedzcie sobie na pytanie: czy gdyby Nissan go zaprezentował, nie pasowałby do ich linii modelowej z Jukiem na czele? Natomiast przód samochodu to już nawiązanie do stylu Keen Look Toyoty, który będzie stosowany we wszystkich nowych modelach.

Obraz

Toyota zbudowała C-HR na platformie TNGA, na której powstał już nowy Prius i powstaną kolejne modele japońskiego producenta. TNGA zapewnia wyższą odporność na skręcanie, wyższy poziom bezpieczeństwa i ma pozwolić na stosowanie bardziej wyrafinowanych zawieszeń niż stare płyty podłogowe. To, co jednak ważniejsze w modelu C-HR, to jego koncepcja w pełni hybrydowego SUV-a zbudowanego w ten sposób od podstaw. Można się zatem domyślać, że C-HR nie będzie oferowana z konwencjonalnym silnikiem spalinowym pracującym solo. Napęd tego modelu będzie lżejszy i wydajniejszy, a całe auto zbudowane bez żadnych wyrzeczeń i kompromisów. Napęd elektryczny ma współpracować z benzynowym silnikiem o sprawności cieplnej sięgającej 40 procent.

Po premierze C-HR, pokazaniu Seata Leona Cross Sport i lada chwila Nissana Gripz widać w jakim kierunku idą współczesne crossovery. Teraz staną się sportowymi samochodami z wyższym zawieszeniem, które mają dać przede wszystkim frajdę z jazdy. Jak Wam się podoba taka przyszłość?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów