Test wideo: Tesla model S Plaid - 1020 KM na kołpakach

Na świecie są zaledwie 24 samochody, których moc przekracza barierę magicznych i przerażających 1000 koni mechanicznych. Wśród nich są tak egzotyczne samochody jak Mercedes AMG One, Zenvo TSR-S, Bugatti Chiron, Koenigsegg One, czy Aston Martin Valkyrie. W tym gronie znalazła się też Tesla model S Plaid, czyli skromny sedan z 19-calowymi kołpakami.

Mateusz Żuchowicz

Osobom, które wiedzą o istnieniu Tesli i modelu S, ale raczej nie bardzo śledzą rozwój tej marki, ciężko będzie na pierwszy rzut oka dostrzec lifting, który przeszedł model S. Ale kiedy zestawimy zdjęcia wersji sprzed i po liftingu, to zmiany są już zauważalne. Szczerze powiem, że nigdy nie byłem jakimś wielkim zwolennikiem wyglądu modelu S, bo był dla mnie trochę dziaderski. Teraz z przodu usunięto owalną imitację grilla i wszystko się zmieniło. Auto stało się dużo bardziej schludne, nowoczesne i naprawdę ładne. Niesamowite, że tak niewielka zmiana tak dużo zmieniła.

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid © WP | Mateusz Żuchowicz

Wnętrze mocno się zmieniło nie tylko pod względem wyglądu, ale także wykonania. Zacznijmy jednak od wyglądu. Zamiast pionowego 17-calowego ekranu wkomponowanego w deskę, mamy 17-calowy wystający, poziomy tablet. Czy to wygląda lepiej? Moim zdaniem tak. Do tego jest tutaj nowszy system, który znamy z innych Tesli. On jest analogiczny do tego co pokazywałem wam w teście Modelu 3. Te same funkcje, te same bajery, te same gry, tworzenie muzyki, rysowanie itp. Jest tutaj jednak jedna zmiana, bo nie mamy już dźwigni do zmiany kierunku jazdy, a zamiast tego po lewej stronie ekranu pojawił się suwak i szczerze powiem, że jest to średnio wygodne rozwiązanie.

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid © WP | Mateusz Żuchowicz

Tesla model S Plaid to samochód, który ma prawie 800 litrów przestrzeni ładunkowej, isofixy w tylnych fotelach, opcję kominka, Disney+ dla dzieci i 1020 KM, które rozpędzają tego ponad 2 tonowego elektryka do 100 km/h w 2,1 sekundy. Jesteście pewnie ciekawi, jak jeździ ten elektryczny pocisk i czy rzeczywiście jest w stanie tak szybko przyspieszać? Zapraszam Was do obejrzenia pełnego testu wideo, który znajdziecie na górze strony. Miłego seansu.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł