Test wideo: Tesla model S Plaid - 1020 KM na kołpakach

Na świecie są zaledwie 24 samochody, których moc przekracza barierę magicznych i przerażających 1000 koni mechanicznych. Wśród nich są tak egzotyczne samochody jak Mercedes AMG One, Zenvo TSR-S, Bugatti Chiron, Koenigsegg One, czy Aston Martin Valkyrie. W tym gronie znalazła się też Tesla model S Plaid, czyli skromny sedan z 19-calowymi kołpakami.

Mateusz Żuchowicz

Osobom, które wiedzą o istnieniu Tesli i modelu S, ale raczej nie bardzo śledzą rozwój tej marki, ciężko będzie na pierwszy rzut oka dostrzec lifting, który przeszedł model S. Ale kiedy zestawimy zdjęcia wersji sprzed i po liftingu, to zmiany są już zauważalne. Szczerze powiem, że nigdy nie byłem jakimś wielkim zwolennikiem wyglądu modelu S, bo był dla mnie trochę dziaderski. Teraz z przodu usunięto owalną imitację grilla i wszystko się zmieniło. Auto stało się dużo bardziej schludne, nowoczesne i naprawdę ładne. Niesamowite, że tak niewielka zmiana tak dużo zmieniła.

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid © WP | Mateusz Żuchowicz

Wnętrze mocno się zmieniło nie tylko pod względem wyglądu, ale także wykonania. Zacznijmy jednak od wyglądu. Zamiast pionowego 17-calowego ekranu wkomponowanego w deskę, mamy 17-calowy wystający, poziomy tablet. Czy to wygląda lepiej? Moim zdaniem tak. Do tego jest tutaj nowszy system, który znamy z innych Tesli. On jest analogiczny do tego co pokazywałem wam w teście Modelu 3. Te same funkcje, te same bajery, te same gry, tworzenie muzyki, rysowanie itp. Jest tutaj jednak jedna zmiana, bo nie mamy już dźwigni do zmiany kierunku jazdy, a zamiast tego po lewej stronie ekranu pojawił się suwak i szczerze powiem, że jest to średnio wygodne rozwiązanie.

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid © WP | Mateusz Żuchowicz

Tesla model S Plaid to samochód, który ma prawie 800 litrów przestrzeni ładunkowej, isofixy w tylnych fotelach, opcję kominka, Disney+ dla dzieci i 1020 KM, które rozpędzają tego ponad 2 tonowego elektryka do 100 km/h w 2,1 sekundy. Jesteście pewnie ciekawi, jak jeździ ten elektryczny pocisk i czy rzeczywiście jest w stanie tak szybko przyspieszać? Zapraszam Was do obejrzenia pełnego testu wideo, który znajdziecie na górze strony. Miłego seansu.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟